Muusikoiden.net
05.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eräänlainen kaapeliongelma
1
AcLAc
02.01.2015 00:03:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HEI

Rakenneltiin kevyttä konserttitilaa ja asentelin sinne omistamaani PA- laitteistoa. Vahvistinräkki lavan tuntumaan ja siihen räkkiin on ruuvattu edirol M-16DX digitiskin "stagebox". Ohjain miksauspöydälle ja näiden väliin normaali VGA- ohjainkaapeli. Laitteen mukaan tulee 3 metrin pätkä, jonka pian korvasin 10 metrin väliaikaisella kaapelilla lattian poikki. Loppuasennukseen jouduin hommaamaan 20 metrin VGA- kaapelin ja kaikki näytti hyvältä.. puolen tunnin päästä alkoi pienimuotoinen hurina.

Pienen tutkinnan päätteeksi todettiin, jotta ohjaimessa oleva ainut kanavatulo 15/16 aiheuttaa sen. Tästä voisi olettaa, että signaali etenee pitkää VGA- kaapelia pitkin analogisena ja ottaa häiriötä kaapelissa kulkevasta ohjaimen käyttösähkö- linjasta, koska hurina elää LCD- näytön tilojen mukaan. Kokeilematta on vielä, jospa LCD- näytön kirkkauden himmentäminen tai kontrastin muuttaminen auttaisi. Niin, 10 metrin kaapelilla ei ollut tätä ongelmaa, eikä tälläkään aluksi..

Mistä lie moinen, koska aluksi kaapeli toimi kuitenkin aivan moitteettomasti, eikä mihinkään koskettu.. pienoinen kaapelin lämpeneminen tai jonkunasteinen indusoituminen tms? Muutoinhan tämä tuntuisi olevan ihan toimiva kokonaisuus.

http://medias.audiofanzine.com/images/normal/edirol-m-16dx-164367.jpg

Minä kuljen, Herra ohjaa!
blaekie
02.01.2015 01:03:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihda kaapeli, putsaa tarkista liittimet. Toimi ennen, nyt ei, johan siinä on vinkkiä.
Toimiiko se 3m pätkä enää ?

Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
AcLAc
02.01.2015 01:30:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blaekie: Vaihda kaapeli, putsaa tarkista liittimet. Toimi ennen, nyt ei, johan siinä on vinkkiä.
Toimiiko se 3m pätkä enää ?

Joo, ehkä yritin lyhentää ongelman kuvausta liikaa, eli... 3m pätkä ja 10m pätkä toimii edelleenkin, mutta 20m pätkä toimi vaan sen vajaan tunnin. Pitkät kaapelit on uusia ja edirolin liittimet on lähes käyttämättömiä, enkä usko lian olevan syynä moiseen.

Minä kuljen, Herra ohjaa!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti