Muusikoiden.net
09.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yläjyrsinteline Dremeliin
1
kulmahiomakone
18.10.2014 16:04:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostaako Dremelin oma, Stewmacin versio, vai joku muu? Kokemuksia?

Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
JPHe
18.10.2014 16:11:38

kulmahiomakone: Ostaako Dremelin oma, Stewmacin versio, vai joku muu? Kokemuksia?

Tuo dremelin oma on muovinen paska ja tarkka säätäminen mahdotonta, koska teline vääntyilee. Paremman voi tehdä itsekin ja netistä löytyy ohjeita. Stewmacin versio on todennäköisesti hyvä.

Fat Masterson
18.10.2014 17:14:08

Samaa mieltä. Minulla oli tuo Dremelin oma ja olihan rimpula. Stewmacin laitetta ovat kaverit soitinkursilla paljon käyttäneet kiroilematta.

Zinpula
18.10.2014 19:35:58

kulmahiomakone: Ostaako Dremelin oma, Stewmacin versio, vai joku muu? Kokemuksia?

Mulla on molemmat, dremelin vehje jäi ekan kokeilun jälkeen laatikkoon. Stewmacci vie 9-0.

VegaLeyffinen
20.10.2014 10:36:26 (muokattu 20.10.2014 10:42:15)

Dremelin oman telineen käytössä on tärkeää se, ettei jyrsiessä lainkaan koske itse koneeseen, vaan etsii otteen jostain kädensijojen alapuolelta. Jos pitää kiinni kaksin käsin kädensijoista, tulee epätarkkaa jälkeä; myös pitäisi pitää reunaohjainta tiukasti kiinni ohjurilaudassa. Ohjurilaudan reunan voi luiston lisäämiseksi päällystää vaikkapa maalarinteipillä - teippiä pitää laittaa tietenkin kulkusuunnan mukaisesti, ei 90 asteen kulmaan. Ohjuri- ja aluslaudan tietysti täytyy olla samanpaksuiset ja ne voi helposti ja tarkasti kiinnittää oikeille paikoille pelkästään maalarinteipillä - kunhan ei teipillä haittaa reunaohjaimen esteetöntä liukumista. Jos pitää kädellä ohjurin kiinni laudassa, täytyy toisella kädellä pitää kiinni - ei toisesta kädensijasta - vaan sen alapuolelta. Esimerkiksi tallanluun uraa jyrsiessä ajetaan pieni syvyys yhdellä kertaa, joten yhtä uraa kohden pitää vetää muutamia (4-6) kertoja. Ohjurilautaan on kätevää merkata selvästi aloitus- ja lopetuskohta, joiden täytyy olla millin verran lopullista mittaa suppeammalla alueella, ja viimeisellä vedolla aloitus- ja lopetuskohdat viimeistellään puolen millin tarkkuudella oikeaan kohtaan. Itse olen saanut tarkkaa jälkeä tällä tavoin, ja terä on leikannut aina samasta kohtaan jäljen ollessa siistiä. Harjoitella kannattaa, ja aika nopeasti löytää itselleen sopivat otteet ja mm. oikean pyörimisnopeuden - käyttöohjeessa muistaakseni on suositusnopeudet eri materiaaleille. Se kuinka nopeasti konetta työntää, on myös tärkeää; esim. liian pienellä pyörimisnopeudella liian nopeasti työntämällä tulee huonoa jälkeä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti