Muusikoiden.net
04.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten kannattaa tehdä 2K-lakatun pinnan viimeistely?
1
Jiaster
14.10.2014 09:44:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahoittelut heti alkuun, jos tähän jo löytyy neuvot jostain ketjusta, mutta ei sattunut hakemalla omaan silmään juuri 2K-lakan viimeistelyyn neuvoja.

Eli strato alkaa olla vaiheessa, jossa siihen on vedetty useampi kerros Spray MAX 2K kirkaslakkaa. Tämä on semmonen automaaliliikkeestä ostettu spraypullo, josta pohjasta laukastiin kovetin lakan sekaan.

Pinta oli jo aiemman hionnan jälkeen aika jees (hioin sellasella patapadan tapaisella jutulla), mutta lakkaa oli melko ohuesti siinä vaiheeessa. Nyt arvelisin lakkaa olevan riittävästi, mutta pinta on hieman appelsiinipintainen. Miten tätä nyt kannattaisi alkaa hiomaan/kiillottamaan. Joskus vuosia sitten tein kitaran jonka PU-lakka hiottiin muistaakseni kiillotuskoneella ja jollain hiomatahnalla (olisko farigla tms), käykö tuo menetelmä suoraan 2K:llekin?

Tämähän on kuin mulle tehty biisi: Mike Stinson "Late For My Funeral"
Jiaster
14.10.2014 11:04:56

No niin, olisin tietysti voinut heti soittaa myyjäliikkeeseen, kun sieltä selvisi, että vesihionta tehoaa aplariin ja sitten hiomatahnalla kiillostusta.

rainmaker
14.10.2014 11:07:58

Kun sitä appelsiinipintaa hiot pois, niin joku tukipalikka hiomapaperin kanssa on suositeltava. Mutta tämän varmaan jo tiesitkin :)

Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
Jiaster
14.10.2014 13:26:52

rainmaker: Kun sitä appelsiinipintaa hiot pois, niin joku tukipalikka hiomapaperin kanssa on suositeltava. Mutta tämän varmaan jo tiesitkin :)

Itse asiassa en :) En muistaakseni edellisen kitaran kanssa käyttänyt palikkaa apuna hionnassa. Onko tuo siis sen takia, että tulee hiottua tasaisesti laajalta alueelta eikä käy niin, että pelkästään paperi kädessä hiomalla voisi painaa sormella enemmän jostain kohtaa ja tehdä kuoppaa?

MPU
14.10.2014 13:54:13

J_M_A: Itse asiassa en :) En muistaakseni edellisen kitaran kanssa käyttänyt palikkaa apuna hionnassa. Onko tuo siis sen takia, että tulee hiottua tasaisesti laajalta alueelta eikä käy niin, että pelkästään paperi kädessä hiomalla voisi painaa sormella enemmän jostain kohtaa ja tehdä kuoppaa?

Juuri noin.

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti