Muusikoiden.net
02.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mini-XLR kuulokejohto
1
G-Zus
13.07.2014 00:21:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehtoota foorumille

Hommasin noin vuosi sitten AKG 702 luurit ja nyt vaikuttaisi siltä, että erinäisten tuolilla yliajojen jälkeen kuulokejohto on sanomassa sopimuksensa irti. Kuulokkeiden päässä on mini-XLR liitin ja toisessa päässä 3.5 mm liitin (kierteellä isompaa plugia varten).

Itse kaapeli on sellaista vetelää lirua, jonka ei kieltämättä odotakaan kestävän juuri minkäänlaista rankaisua. Edellisistä Sonyn luureista on jäänyt varastoon ehjä kaapeli, jonka molemmissa päissä on 3.5 mm liitin. Itse kaapeli on jotain perin mystistä päältäpäin koaksiaalikaapelin oloista jäykkää ja pomminkestävää tavaraa. Sen yli on viimeisten kymmenen vuoden aikana ajettu tuoleilla sen miljoona kertaa eikä kaapeli ole uutta kummempi.

Nyt olisikin hakusessa jonkin sortin adapteri, jolla saisin tuon AKG:n mini-XLR:n muunnettua normaaliksi 3.5 mm reiäksi ja voisin ottaa hyötykäyttöön tuon Sonyn kaapelin. Toinen vaihtoehto olisi sopiva ja pomminkestävä korvaava piuha. Jos löytyisi vielä jostakin ihan oikeasta ovella varustetusta kaupasta sijainniltaan pääkaupunkiseutu/uusimaa niin kaikki olisi plussaa - minä kun tykkään käydä paikan päällä hypistelemässä romppeita. :)

Kyllähän näihin luureihin saa alkuperäisiä vaihtokaapeleita, mutta kun kuulokkeiden laatuun nähden ne narut ovat luokattoman heikkotekoisia.

Kitoos.

Winston Churchill: I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.
tommiot
13.07.2014 01:06:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostat tällasen http://www.thomann.de/fi/neutrik_rean_tiny_xlr_rt_3_mc_b.htm ja kolvaat kii 3,5mm plugin tilalle.

Noretronilta varmaan löytyy noita myös.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti