Muusikoiden.net
04.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiuttimen valinta?
1
4trade
02.07.2014 09:44:19 (muokattu 02.07.2014 09:56:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tarvis noviisi hyviä neuvoja. Hankin H&K Tubemeister 18 putkinupin ja haluaisin rakentaa moiselle keksinnölle kaiutinkaapin. Kotelon teko ei ole ongelma, mutta elementin valkkaaminen sinne sisälle pistää peukun suuhun kun minulla ei ole mitään kokemusta noista elementeistä ja niiden sävyistä.

Olen aloittanut soittamisen treenaamisen vasta muutamia kuukausia sitten, ja musiikillisen kiinostuksen kohteena on blues, erityisesti texas blues.

Kitaroina 3X strato, joissa Lindy Fralin blues special, Jarno Salon blues setti, ja Fenderin omat mikit sekä Tele missä Tonerider vintage plus mikit.

Tuossa kaiutinkotelossa on kuitenkin jonkunverran puuhaa, ja haluan sinne kunnollisen, hyvän elementin kerralla. Kaipailen siis hyvää, herkkää ja bluesiin sopivaa kaiutinta. En tarvitse mitään helvetillistä meteliä laitteesta, enemmänkin huippuhyviä äänensävyjä kotisoittoon.

Ajatuksena oli 1 X 12 kotelo..mutta en ole sulkenut pois ajatusta 2 X 12 kotelostakaan vielä. Nuo ohmit (8, 16) ja niiden vaikutus ääneen on myös minulle tuntematonta aluetta. Nupissa valittavana 8-16.

Otetaan siis kiitollisena vastaan ajatuksia ja ehdotuksia tuohon tarkoitukseen sopivista kaiutinelementeistä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti