Muusikoiden.net
03.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hihnatapin ruuvaaminen akustisen kaulan juureen.
1
JuissiEV
20.06.2014 08:46:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep. Pitäisi saada hihnatappi ruuvattua akkarin kaulan juureen.

Mahtaako tuossa olla jotain sudenkuoppia tai erityisesti huomioitavia asioita? Mikä mahtaa olla kitaran tasapainon kannalta paras paikka? Luonnollisestikin kannattaa laittaa paikkaan jossa ei häiritse soittoa tai osu kaularautaan. Liian isoa ruuvia lienee myös syytä välttää.

Kiitos.

Puavali
20.06.2014 10:46:37

Olen itse laittanut tapin kannan sivun alapuoliseen osaan, ja tehnyt ensin apureiän pienellä terällä. Varsinkin jos puu on vaahteraa, on alkureikä tarpeen.

kalakukko
20.06.2014 16:43:04 (muokattu 20.06.2014 16:48:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo alkureikä kannattaa porata.

Mulle laittovat tällä tavalla kitarapajalla tuon: http://img705.imageshack.us/img705/7062/dscn2760y.jpg

Laitoitko Puavalikin siis juuri noin?
Vinkkasivat, ettei kannata laittaa tuohon kohtaan mikä kuvassa näkyy valkoisena kolmiona, koska tällöin kuulemma halkeaa helpommin ja lisäks tuppaa herkemmin kippaamaan kitara eteenpäin. Eli mulla ainakin toiminut noin ja samaan kohtaan laitoin toiseenkin akkariin. Eli vähän tuonne alapuolelle niin ei hihna irtoakaan sitten ihan niin helposti.

Joku huopapala voi olla iha hyvä siellä kitaran ja tapin välissä. Mulla toisessa on ja toisessa ei, mutta ei oo kylläkään mitään hajonnu.

Ei ole. Parilla kolmella hullulla vaan, ja sitten ne vaihtelee niitä aina että vaikuttaisi että olisi monta.
Puavali
20.06.2014 22:26:25

kalakukko: Joo alkureikä kannattaa porata.

Mulle laittovat tällä tavalla kitarapajalla tuon: http://img705.imageshack.us/img705/7062/dscn2760y.jpg

Laitoitko Puavalikin siis juuri noin?
Vinkkasivat, ettei kannata laittaa tuohon kohtaan mikä kuvassa näkyy valkoisena kolmiona, koska tällöin kuulemma halkeaa helpommin ja lisäks tuppaa herkemmin kippaamaan kitara eteenpäin. Eli mulla ainakin toiminut noin ja samaan kohtaan laitoin toiseenkin akkariin. Eli vähän tuonne alapuolelle niin ei hihna irtoakaan sitten ihan niin helposti.

Joku huopapala voi olla iha hyvä siellä kitaran ja tapin välissä. Mulla toisessa on ja toisessa ei, mutta ei oo kylläkään mitään hajonnu.

Tolleen joo muutaman millin tarkkuudella.

Mulla on yhdessä Ibanezissa siinä valkeassa kolmiossa, se on nääs tehdasasennus.

JuissiEV
07.07.2014 02:00:39

Hyviä pointteja. Kiitos.

-Juissi-

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti