Muusikoiden.net
11.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten tehdään sparkleväri?
1
the-Antero
15.06.2014 14:41:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro

Mä oon ihastunut ihan hirmusesti Zxexin Double Rockin maaliipintaan. Elikä tällaiseen liilaan sparkleen.

https://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/zvex-double-rock.jpg

Miten tuo käytännössä tehdään? En ole päässyt livenä katsomaan tuota pedaalia.

Onko tuo mahdollisesti tehty niin että tuossa on alla pohjaväri ja noita hippuja/hileitä on sekoitettu lakan joukkoon?

Eli jos joku osaa neuvoa miten tuollainen tehdään niin olen erittäin kiitollinen.

(((MORE FUZZ)))
atheos
15.06.2014 15:47:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun tietääkseni tuollaista glitter-maalia myydään kyllä ihan kaupoissa. Siitä vaan normisetti eli pohjamaali, tarpeeksi kerroksia ja lopuksi lakkaus.

Laulaja on lyömäsoitin.
Decadetroll
15.06.2014 15:52:42 (muokattu 15.06.2014 15:59:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Moro

Mä oon ihastunut ihan hirmusesti Zxexin Double Rockin maaliipintaan. Elikä tällaiseen liilaan sparkleen.

https://www.zikinf.com/_gfx/matos/dyn/large/zvex-double-rock.jpg

Miten tuo käytännössä tehdään? En ole päässyt livenä katsomaan tuota pedaalia.

Onko tuo mahdollisesti tehty niin että tuossa on alla pohjaväri ja noita hippuja/hileitä on sekoitettu lakan joukkoon?

Eli jos joku osaa neuvoa miten tuollainen tehdään niin olen erittäin kiitollinen.

Joskus olen törmännyt sellaiseen, että otetaan sopivan värinen maali ja siihen sitten hankitaan erikseen noita glitter-hiutaleita (kuulostipa aamiaismuroilta.)... saa sitten säädettyä ulkonäköä niitten hiutaleitten koolla. TDPRI:n foorumeilla joku tekee jatkuvasti noita glitter-maalauksia ja se selitti sen prosessin joskus aika kattavasti. Kannattanee sieltä tsekata. Edit. Tässä ainaki jotain infoa aiheesta. http://www.tdpri.com/forum/tele-hom … er-project-aka-son-meloncaster.html

I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
the-Antero
15.06.2014 16:40:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Joskus olen törmännyt sellaiseen, että otetaan sopivan värinen maali ja siihen sitten hankitaan erikseen noita glitter-hiutaleita (kuulostipa aamiaismuroilta.)... saa sitten säädettyä ulkonäköä niitten hiutaleitten koolla. TDPRI:n foorumeilla joku tekee jatkuvasti noita glitter-maalauksia ja se selitti sen prosessin joskus aika kattavasti. Kannattanee sieltä tsekata. Edit. Tässä ainaki jotain infoa aiheesta. http://www.tdpri.com/forum/tele-hom … er-project-aka-son-meloncaster.html

Kiitos. Hyvää blogia tuo jäbä pitää :)

(((MORE FUZZ)))
Decadetroll
15.06.2014 18:50:29

the-Antero: Kiitos. Hyvää blogia tuo jäbä pitää :)

Näin on. Ja pirun taitava kaveri kyllä.

I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
mopar
17.06.2014 23:16:14

Kannattaa googletella hakusanoilla flake paint.

Osteri
19.06.2014 20:13:15 (muokattu 19.06.2014 20:17:49)

Decadetroll: .... otetaan sopivan värinen maali ja siihen sitten hankitaan erikseen noita glitter-hiutaleita....

Pohjalle hopeamaali ja hopeahileitä päälle kun pinta on vielä kostea, niin tarttuu kiinni. Ne hileet voi pudotella siitä omasta purkistaan kun tekee siihen sellaisen isoreikäisen muovikorkin, jotta purkki toimii kuten suolapurkki. Vain siten sirottelemalla hileitä tulee tasaisesti koko alueelle. Hileitä ei sekoiteta maaliin.

Tuolla työpisteellä lojuu yksi telen runko jo toista vuotta kun se hileiden päälle lakkaaminen on niin pahuksen hidasta hommaa. Kerroksia lakkaa menee ennenkuin edes välihionnan vaiheeseen pääsee, koska pohja niistä hileistä on niin epätasaista.
Pitkään työaikaan vaikuttaa tietysti ulkona lakkaaminen ja kun ei ole kivat kelit, on talvi, tai ei muuten vaan huvita mennä lakkaamaan....jne...onhan noita syitä.
Työlästä on.

Kuulin eräältä askartelijalta että sellaiset glitterhileet pitää kiinnityksen jälkeen "hieman sulattaa" kuumalla ilmalla. Siis kun ne taipuu litteämmäksi niin lakattava pintakin on nopeammin tasaista. En ole kokeillut, mutta kuulostaahan tuo loogiselta.

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti