Muusikoiden.net
09.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Harrastelija-apuja kitaran nauhaongelmiin Lahdesta?
1
topotoo
27.05.2014 21:16:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, eli olisko jollakulla Lahden seudulla hieman intoa auttaa projektin kanssa? Rakenteilla on multiskaalainen kuuskielinen fuusioprogeluuttu. Laitoin nauhat kitaraan, mutta taidot ja työkalut loppuvat kesken ja muutama nauha on liian korkealla. Jotta homma ei olisi liian helppo, yritin vähän korjata tilannetta hiomalla nauhoja. Auttoi hieman, mutta kun ei ole kokemusta niin en uskaltanut ottaa paljoa pois.

Omissa kuvissa kuva potilaasta.

SacredJones
27.05.2014 22:24:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse vaihoin nauhat pari kuukautta sitten Les Pauliini, katsoin internetistä monet ohjeet läpi.

http://avhguitarrepair.com/repair-blog/so-whats-in-a-fret-dress/

Tämä oli minulle erinomainen ohje, eli ensin kaula mahd. suoraksi, suorakulmalla korkeat kohdat, merkkaa ne kahteen kertaan, ja sitten viilaamaan. Tietty viiloja tarvitsee erilaisia, itse viilasin isolla viilalla ensin nauhat pitkittäissuunnassa tasaiseksi ja sitten koverretulla viilalla pyöristin nauhat, sen jälkeen hienot hiomapaperit ja teräsvillat, nauhanpäät sain pienillä viiloilla. Rumaa jälkeä tuli ensimmäiseksi nauhanvaihdoksi, mutta kitara oli romu ja toimii paljon paremmin nykyään.

Elämäntavat parhaat tavat
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti