Muusikoiden.net
08.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ampton A-80 G kitaravahvistin / piirikaaviot
1
jonep
27.03.2014 15:11:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli hankittua tälläinen suomalaisen vahvistintekniikan "helmi" valmiiksi rikkinäisenä. Olen joskus kauan sitten soittanut tälläisellä, muistikuvani mukaan tälläinen ei kuullostanut kovin kummoselta. Perimmäinen syy hankinnalle oli vahvistimen puukotelo, joka on kait mahonkia. Nyt tuli kuitenkin mieleen, että jos tähän löytyisi kytketäkaavio, voisi sen vielä testata. Olisiko kellään dokumentteja tallella?

Tässä yksilössä pääteaste on peltikotelon ulkopuolella erillisellä piirilevyllä. Piirilevyssä kyllä lukee Ampton, mutta vaikuttaa jotenkin epämääräiseltä ja jälkeenpäin lisätyltä.

Kefiiri
27.03.2014 19:37:28 (muokattu 27.03.2014 19:43:20)

jonep: Tuli hankittua tälläinen suomalaisen vahvistintekniikan "helmi" valmiiksi rikkinäisenä.

Kiinnostavaa. Saisiko kuvaa piirilevystä? Kytkennästä ei ole hajuakaan, mutta piirilevystä voisi ainakin arvailla minkä ikäinen värkki on kyseessä.

Löytyihän aiheesta ketjukin. Vallan ylistäviä eivät lausunnot ole, mutta mielenkiintoista yhtä kaikki.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=51793

En ole musiikin asiantuntija.
jonep
28.03.2014 22:30:37

Kefiiri: Kiinnostavaa. Saisiko kuvaa piirilevystä? Kytkennästä ei ole hajuakaan, mutta piirilevystä voisi ainakin arvailla minkä ikäinen värkki on kyseessä.

Löytyihän aiheesta ketjukin. Vallan ylistäviä eivät lausunnot ole, mutta mielenkiintoista yhtä kaikki.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=51793

Olen tuon viestiketjun jo lukenut aiemmin. Tietääkseni noita tehtiin muutama vuosi 80-luvun loppupuolella. Täytyy ottaa kuvia jossain vaiheessa, kun / jos tuo on taasen avattuna.

teemu-t-k
29.03.2014 09:03:48 (muokattu 29.03.2014 09:04:24)

Jep jep jep. Laittakaa ihmeessä vaan infoa ja fotoja tänne. Näistä suomivahvistimista on säälittävän vähän tietoa saatavilla. 80-luvun lapsena en itse ole koskaan nähnyt Ampton vahvistinta ja johonkin Powerset styrkkariinkin olen törmännyt lähinnä Saimaa Ilmiö -leffassa. Niistäkin olisi kiva saada vähän lisätietoa.

Ampton taisi olla Turkulainen yritys, Powerset puolestaan Tampereelta. Mutta kuka/ketkä näitä rakensivat / laittoivat firmat pystyyn? Hävettävän vähän infoa suomalaisesta kitaravahvistinrakennushistoriasta suorastaan.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti