Muusikoiden.net
08.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tolexin puhdistus
1
asl
05.03.2014 14:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä olisi sopiva konsti / aine vanhan pinttyneen ja tummuneen tolexin puhdistamiseen ??

73nd3r
05.03.2014 18:15:00

Tolex on vinyyliä, eli joku sille sopiva puhdistusaine.
Vene- ja autotarvikkeista löytyy iso valikoima.
Ihan saippualla ja vedelläkin lähtee tavallinen lika (ei sit lotrata sen veden kanssa), ja äärimmäisen pinttynyt vaalea tolex ei todnäk puhdistu millään.
Armor All tuotteiden nimeen vannotaan joillain ulkomaanforumeilla, sitä saa esim. Motonetistä.

Ja perusvinkki: kannattaa kokeilla ekaks paikasta joka ei näy, esim. kaiutinkaapin pohjapuolelta.

harpist
13.03.2014 15:48:21

asl: Mikä olisi sopiva konsti / aine vanhan pinttyneen ja tummuneen tolexin puhdistamiseen ??

Wurthilla on hyvä muoveille tarkoitettu puhdistus/kiillotusaine.

Itse olen käyttänyt tuota Wurthin ainetta jo pitkään - palauttaa alkuperäisen värin ja palauttaa myös puhdistettavan/käsiteltävän pinnan/aineen kimmoisuuden.

Erinomainen tuote.

Myyntipakkaus on nykyään erilainen kuin löytämässäni linkissä

http://www.wurth.fi/site/media/pdf/ … /kemikaalit/MUOVINKIILLOTUSAINE.pdf

Oikein pahoissa likaantuneissa paikoissa olen käyttänyt yksinomaan veneen fendareihin (lepuuttajiin) tarkoitettua puhdistusainetta ( ne jos mitkä imevät likaa sisäänsä )

Ja jo aiemmin esille tullut vinkki - ensimmäinen puhdistus/käsittely sellaisessa paikasta - mikä ei ole näkyvillä. Tämä siis siitä syystä jos pintamateriaali tai jo aiemmin käytetty käsittely/puhdistusaine mahdollisesti reagoi "negatiivisesti" uuden puhdistusaineen kanssa.

" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
kellopeli10
18.06.2014 17:14:22

Itse käytin Tolex-pintaisen leslie-kaapin puhdistuksessa lämmintä Fairy-vettä, pensseliä, lyhennetyillä harjaksilla ja rättiä.

Oli aika likainen, osin pinttynyt, mutta puhdas tuli, tosin vaati kyllä aika paljon töitä.

Annan mielelläni neuvoja, mikäli jollakin on kysyttävää WLM:n rakenteesta. Mm. koskettimistojen purku ja kokoaminen, puhdistus ja huopien vaihto. Tarvittaessa kuvia löytyy eri työvaiheista.
BlackMusta
29.06.2014 20:44:47

Vinkit tuli tännekin tarpeeseen, kiitoksia!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti