Muusikoiden.net
09.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistimen maalaus?
1
pick 86
20.02.2014 12:56:52 (muokattu 20.02.2014 12:57:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko aiheesta ei löytynyt, tai sitten en onnistunut saamaan haulla tuloksia.

Onko kukaan maalannut vahvistintaan, minkälaisella maalilla ja millaista jälkeä tullut?

Mieleni tekisi ihan dekoratiivisistä syistä, sekä mielenkiinnosta antaa wanhalle Valvestate-Marshallille valkoinen pinta.

Parhaan mahdollisen tuosta varmaan saisi repimällä vanhat vinyylit irti ja laittamalla valkoinen keinonahka, vinyyli tms. mutta kai noita joitain maalejakin tarkoitukseen löytyy?

Vitut horoista, sitten kun tosimiehet alkaa panemaan niin on kyllä ne akatkin vaan tiellä..
Jymi
20.02.2014 13:08:51 (muokattu 20.02.2014 13:09:49)

En ole kokeillut, mutta jollain tällaisella itse lähtisin yrittämään.

http://www.jussinmaki.net/verkkokau … alkoinen_400_ml_motip-p-13213-3249/

Jos epäonnistuu niin sittenhän se voi päällystää uudelleen valkoisella vinyylillä.

Tietysti kannattaa ensin tutkia mitä materiaalia se valvestaten pinta oikeasti on ja sitten etsiä sille sopiva maali.

pick 86
20.02.2014 13:26:45

Jymi: En ole kokeillut, mutta jollain tällaisella itse lähtisin yrittämään.

http://www.jussinmaki.net/verkkokau … alkoinen_400_ml_motip-p-13213-3249/

Jos epäonnistuu niin sittenhän se voi päällystää uudelleen valkoisella vinyylillä.

Tietysti kannattaa ensin tutkia mitä materiaalia se valvestaten pinta oikeasti on ja sitten etsiä sille sopiva maali.

Joskus tuollaista kokeilin yhteen projekti-autoon ja ei meinannut oikein pysyä kiinni kun oli kuivunut. Tiedä sitten teinkö pohjatyön jotenkin huonosti vai oliko sisustan vinyyleissä jokin tarttumattomuus ominaisuus.

Lueskelin että nykyään auton maalauksessa on suosittuja ns."Plasti Dip" -muovimaalit joita voi ruiskulla ruiskuttaa vanteisiin, sisustaan, koripintoihin jne ja ei tarvitsee erityisesti suojata mitään kun on "kaavittavissa" pois ylimenneiltä pinnoilta. Itseltä ei kyllä ruiskumaalauskalustoa löydy tuollaisen kokeilemiseen ja voi olla tyyristäkin tavaraa.

Osteri
22.02.2014 00:26:18

Olen maalannut Hughes & Kettner nupin ruskeaksi, kun piti saada se alkuperäinen musta sopimaan Statesman kaapin kanssa samaan sävyyn. Asiaa helpotti tietysti se, että alkuperäinenkään pinta ei ollut tolex vaan maalattu.
Pinnan hionta karkeaksi vaan ja siihen Motonetin spray-ruskea pintaan jonka jälkeen pari kerrosta lakkaa sidokseksi. Samalla tavalla maalasin kerran sinisen H&K kaapin mustaksi. Lakka pitää olla pinnassa, mutten väri lähtee pois.

Tolex pintaisesta jos otat tolexit pois, niin se levy on aika tasainen. Mieti miltä se sitten näyttää kun ihan tasaiseen pintaan laitat maalin. Pieni rypylä siinä pinnassa kuitenkin antaa oman mausteensa ja ei ihan laudalta näytä. Maalatuissa alkuperäisissä pinnoissa on hieman rypylää valmiina ja siksi väri on mielestäni helpompi uudistaa.

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Alex_K
22.02.2014 09:05:40 (muokattu 22.02.2014 09:22:47)

Itse lähtisin kokeilemaan plastidippiä
http://www.pulju.net/plasti_dip_spray

Uutuutena on plastilac
http://lamppukalvot.mycashflow.fi/category/41/perussavyt
Kuulemma paljon parempi kestävyys kulutusta vaativissa kohteissa.

Hmm... Ehkäpä valkoinen tai oranssi marsu...hmmm

Puusta pudonnut.
Kumiankka
22.02.2014 16:10:14

Varmaan itse kokeilisin akrylaattilateksia. Peltikattoon ja PVC pintaan käytetään noita ja värikartasta voi katsoa sävyä. Saattaisi ulkoseinämaali olla saman tapaista

rrroope
27.02.2014 14:32:20

oon jotain diy-kaappeja maalannu ihan pensselillä ja vesiliukoisilla maaleilla olohuone-olosuhteissa. tasaista pintaa tuolleen on lähes mahdoton saada, mutta toisaalta sellainen elävä pinta voi sopia hyvinkin. jos eri maalikerroksia vetelee silleen ristiin penselillä niin saa mukavan tekstuurin.

valkoinen pinta on vaikea maalata. virheet pistää silmään paljon helpommin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti