Muusikoiden.net
09.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soitinrakennukseen liittyvät kirjat
1
joseplluissans
04.02.2014 10:04:34 (muokattu 04.02.2014 10:04:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon tässä selaillu amazonia ja ebaytä mielessä mikinkäämintä ja soittimen sähköt. Kun kirjoista ei ole kuvia vaan lyhyt selostus (joka on tietty yltiöpositiivinen, kirjan tekijöiden kirjoittamana), niin pakko turvautua käyttäjien arvioihin. Ja nekin on vähä laidasta laitaan. Kaipaisinkin vinkkejä teiltä jos/kun löytyy kokemusta erilaisista kirjoista. Korpi-instrumentsin kirjan tunnenkin jo, mutta siihen se oma kokemus sitten melkein jää. Eli vinkkejä soitinrakennukseen liittyvistä HYVISTÄ kirjoista, kiitos! :)

Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
MPU
04.02.2014 10:27:19 (muokattu 04.02.2014 10:27:44)

Mikinkäämintään löytyy Lollarin kirja
http://www.lollarguitars.com/mm5/me … re_Code=LGP&Product_Code=WinderBook
ja Q-tuner-heppu Erno Zwaanin kirja
http://www.amazon.com/Animal-Magnet … -Musicians-Erno-Zwaan/dp/9090018581
Jälkimmäinen pelkkää teoriaa, ei varsinaisia ohjeita.
Soitinrakennuksesta kitaranrakennusopuksia jos vaikka minkälaisia. Benedetto, Hiscock, Cumpiano, Erlewine ainakin tekijöinä. Kaikki hyviä omalla sarallaan.

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
fox
04.02.2014 12:36:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joseplluissans: Oon tässä selaillu amazonia ja ebaytä mielessä mikinkäämintä ja soittimen sähköt.

Kattelepa josko löytyisi vielä vaikka
Donald Brosnack : Guitar Electronics - A Workbook
Adrian Legg : Customizing Your Electric Guitar

Aikoinaan olivat ehdotonta huippua alallaan, eikä vissiin ole yhtä kattavia "alansa julkaisuja" tullut. Semminkin kun nykyään löytyy netistä tuon puolen infoa, valitettavasti vaan "pitkin Intternettiä" riputeltuna.
Erlewinen Electric Guitar Repair sisältää muuten myös parikin lukua tuohon sun aiheeseen liittyvää hyvää infoa.
Hyvin suuri osa noista 70-80 -lukujen remonttinikseistä, kytkiksistä ja kikka-kolmosista oli sellasia "master to apprentice" juttuja, itse törmäsin tuohon hra Adrianin "life-saver" kytkentään tuolla tavalla.
Ja olen ainakin jossain määrin pyrkinyt kaikenmoista infoa eteenpäin jakamaan, vaihtelevalla menestyksellä... ;)

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
joseplluissans
04.02.2014 13:40:04

Noi mainitsemanne kirjat vaikuttaa mielenkiintoisilta, mutta ovat harrastelijan näkökulmasta joko turhan hintavia, tai sitten vaikeasti saatavilla. Pistän kuitenkin ylös noi ja jatkan etsimistä, josko osuis kohdalle. Kiitos vinkeistä ja vastaan otetaan lisää :)

Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti