Muusikoiden.net
08.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Homeiset kajarit?
1
timoteilierio
19.12.2013 20:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
En löytänyt oikeaa osastoa tälle avautumiselle mutta älkää suuttuko.

Eli ostin verkkokauppa.comista Denon SC-M39 -kajarit ja ne oli homeessa. Mun vaimo joka on yliherkkä homeelle sai mukavat silmäkutina, pääkipu, nenätukossa, nielurauhaset turpoo -oireet ja sit vietiin kajarit kaappiin. Seuraavana päivänä testattiin vielä ni sama tulos.
Laatikko haisi sisältä ullakolle ja kajarien ritilä myös. Noh, kajarit lähti takas.
Sitten tilasin hifitalolta samanlaiset kajarit ja ne ei sentään haissut ullakolle, mutta nyt tulee (jopa mullekkin) sellaista paineen tuntua pääkoppaan ja nenä menee vähän tukkoon kun kuuntelee noilla musaa.
Kytkennät oon mielestäni tehny oikein ja tarkastanut. Nää on kiinni Denon RCD-M39DAB -laitteessa ja sointi on todella hyvä.
Onko kajareissa muuta kuin puu joka on altis homeelle, esim elementissä joku osa?

Kellään muulla ollu samankaltaisia kokemuksia?
Mä varmaan palautan nääkin ja katon jonku toisen merkkiset kajarit ku varmaan Denonin tehtaalla siellä Kiinassa on joku sisäilmaongelma.

Kiitti etukäteen kaikille kommentoijille.

-
Minä

Puavali
19.12.2013 22:05:07

timoteilierio: Hei!
En löytänyt oikeaa osastoa tälle avautumiselle mutta älkää suuttuko.

Eli ostin verkkokauppa.comista Denon SC-M39 -kajarit ja ne oli homeessa. Mun vaimo joka on yliherkkä homeelle sai mukavat silmäkutina, pääkipu, nenätukossa, nielurauhaset turpoo -oireet ja sit vietiin kajarit kaappiin. Seuraavana päivänä testattiin vielä ni sama tulos.
Laatikko haisi sisältä ullakolle ja kajarien ritilä myös. Noh, kajarit lähti takas.
Sitten tilasin hifitalolta samanlaiset kajarit ja ne ei sentään haissut ullakolle, mutta nyt tulee (jopa mullekkin) sellaista paineen tuntua pääkoppaan ja nenä menee vähän tukkoon kun kuuntelee noilla musaa.
Kytkennät oon mielestäni tehny oikein ja tarkastanut. Nää on kiinni Denon RCD-M39DAB -laitteessa ja sointi on todella hyvä.
Onko kajareissa muuta kuin puu joka on altis homeelle, esim elementissä joku osa?

Kellään muulla ollu samankaltaisia kokemuksia?
Mä varmaan palautan nääkin ja katon jonku toisen merkkiset kajarit ku varmaan Denonin tehtaalla siellä Kiinassa on joku sisäilmaongelma.

Kiitti etukäteen kaikille kommentoijille.

-
Minä

Lastulevy on altis homeelle, tai jos ei ole, niin siitä erittyy semmoiset määrät formaldehydiä tai muuta, joka aiheuttaa oireet. Pahviset kartiot samoin voi homehtua, ja kajareiden sisällä oleva vanu kerää itteensä itiöitä helposti. Samankaltaisia oireita on ollut, hometalossa olleet kajarit piti laittaa pois.

Saattaahan ne kajarit ottaa hometta mm. laivakuljetuksen aikana, vaikka kuinka olisivat pakatut muoviin ja pahvilaatikkoon.

Palauta kajarit ja osta jotain muuta merkkiä seuraavaksi, silla homeelle kun altistuu, niin siitä tulee todella vittumainen vaiva.

timoteilierio
20.12.2013 18:47:55

Kiitti vastauksesta. Me päätettiin palauttaa kajarit koska kyllähän kajareihin pitää rakastua eikä kokoajan epäillä että ovatko ne kunnossa. Meinattiin pistää kakkosvaihde päälle ja sijoittaa vähän enempi ni saa laadukkaammista materiaaleista tehtyjä kajareita.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti