Muusikoiden.net
08.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peavey kaiuttimen kytkentä
1
labrador
10.12.2013 19:57:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Europower EP2500 vahvistin ja UB2442FX-Pro mixeri. Kaiuttimet ovat Peavey SP 6G (passiivi).
Kaiuttimen takana on neljä jakkiliitäntää, ylärivissä normal ja normal sekä alarivissä LOW ja HIGH.
Kun en ole mikään tekniikkanero, niin kysynkin mihin kytken kaiutinjohdon?
Noihin alempiin en ole rohjennut plugia tökätä, mutta ylempiä olen käyttänyt sumeilematta, joskus vasenta, joskus oikeaa. Oletan, että niissä jokin erokin on?

Kertoisiko joku mitä käytän ja miksi juuri sitä?

tommiot
11.12.2013 13:49:06 (muokattu 11.12.2013 13:51:36)

labrador: Mulla on Europower EP2500 vahvistin ja UB2442FX-Pro mixeri. Kaiuttimet ovat Peavey SP 6G (passiivi).
Kaiuttimen takana on neljä jakkiliitäntää, ylärivissä normal ja normal sekä alarivissä LOW ja HIGH.
Kun en ole mikään tekniikkanero, niin kysynkin mihin kytken kaiutinjohdon?
Noihin alempiin en ole rohjennut plugia tökätä, mutta ylempiä olen käyttänyt sumeilematta, joskus vasenta, joskus oikeaa. Oletan, että niissä jokin erokin on?

Kertoisiko joku mitä käytän ja miksi juuri sitä?

LOW- ja HIGH-liitäntöjä voi käyttää jakosuodatetun päätesignaalin kanssa. Eli jos sulla on aktiivinen jakosuodin ja kaks päätekanavaa per kaiutin. Tällöin bassoelementille ajetaan vain alataajuuksia ja diskantille vain ylätaajuuksia. Muussa tapauksessa (eli tolla laitteistolla joka sulla on käytössä) käytetään kaapin sisäistä (passiivista) jakosuodinta, voit käyttää kumpaa tahansa "normal"-liitäntää. Ne ovat rinnankytketyt ja ei ole eroa kumpaan kytkee.

Eli lyhyesti: Olet kytkenyt aivan oikein tähän asti.

labrador
11.12.2013 19:32:57

Kiitti "tommiot". Helpotti kummasti!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti