Muusikoiden.net
06.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mihin jäi kaiku??
1
Juhimuskeli
09.12.2013 17:32:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaipa tää elektroniikkapuolen kysymys on..

eli onko tähän olemassa järkevää selitystä?

minulla on mystinen kolminkertainen kaikuongelma. lähdetään tästä lyhyimmästä asiasta ensin liikkeelle.

ongelma 1. Minulla on 2 nauhakaikua. josta toinen on käynyt nyt 2 kertaa huollossa, koska nauha ei pyöri ja nyt toinenkin on alkanut temppuilemaan. tänään tuli raisiosta taas laite kotiin ja kuulemma laite oli samointein alkanut pelaamaan kun oli sinne lähtenyt. eli valot tulee, moottori hurisee yms. mutta nauha ei edes liikahda. ei vaikka sormella avittaisi. eli nää ongelmalliset kaiut on vorgin echo-orbit 301 ja pearlin 301.

ongelma 2. Minulla on laulukamoissa olemassa räkkimallin kaiiku sekä mixerin oma kaiku varalla. räkkikaiku on aiemminkin satunnaisesti temppuillut, mutta viimekeikalla kävi näin erikoisesti, että päästiin ekansetin puoleenväliin, kun laulunkaiku katosi kokonaan. ja koitin sitten ottaa käyttöön mixerin oman kaiun, mutta tämäkään ei kaikunut yhtään. vaikka miten ohjelmia vaihteli ja käänteli. välillä kaiku palaili hetkellisesti. varsinkin virtojen katkaisun jälkeen, mutta hyvin pitkälti olimme kaiutta. minulla on räkkikaiku kytketty 3:lla lyhyellä kullatulla piuhalla mixerin auxiin. eli monona. paikallisessa liikkeessä neuvottiin kytkemään inputtiin y kaapeli ja vetämään siitä mixerin auxin sendiin. mutta tämä ei toiminut ollenkaan.

(aiempia ongelmia - ) yhdessävaiheessa tämä räkkikaiku teki sellaista viikon treenien ajan, että vain toisesta kaiuttimesta kuului kaiku ja toinen tuli kuivana ulos. ja sitten ongelma korjautui itsestään. mixerin kaiku on joskus tehnyt sitä, että kesken biisin on päättänyt mennä kuivaksi. jos siis olen tätä joskus milloin käyttänyt.

toivottavsti oli semmosta tekstiä, mistä joku jotain ymmärsi ja jos teillä olisi selityksiä? kiitos.

Juhimuskeli
10.12.2013 19:12:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos YV- vastanneille :) sain mielenkiintoisia ja hyviä vastauksia.

Laulukaikuhäikkään uskoisin ongelman löytyneen itse aux-kanavista. minulla on phonicin mixeri ja sen omakaiku sekä zoom rfx 2200 - räkkikaiku. ja kumpikin satunnaisesti pimeänä :( eli varmaan uusi mixeri korjaa ongelman.

Nauhakaiku lähti tänään takaisin huoltoon, koska huoltomies myönsi menneensä siitä, mistä aita on matalin, mutta asia on hoidossa :D

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti