Muusikoiden.net
09.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eri ohmiset kaiuttimet kuin vahvistin?
1
burdon
29.10.2013 13:44:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko tää oikea osasto, kiire ja väsy vaivannu, pitkään pitäny kysyy tätä tyhmää juttua ku löysin hinta/laatusuhteessa (kengännauhabudjetti) ulkonäöllisesti ja soundillisesti hyvin yhteen sopivat pöntöt (Sanyo) ja viritinvahvistimen (Pioneer) mutta kajareissa lukee 4 ohm ja vahvarissa (Pioneer) 6-16 ohm. Mitä haittaa ja vaaraa on käyttää liian pieniohmisia kaiuttimia ja tuolle tuskin voi itse mitään tehdä? Oon tosi uuno näis asiois :p Kiitokset etukäteen asiallisista vastauksista! Pitäs tietää et uskaltaako noita käyttää vai joudunko hankkimaan toiset..

Sit ois bonarikysymys, mul ois kyl paremmin vahvariin soveltuvat kajarit, Pioneeria, mut eivät näytä niin hyvältä ja toinen alkaa välillä tosi oudosti rätistä, elementeis ei näy mitää vikaa, kuulostaa niinkuin joku resonois kopan sisällä mut miten tollasia ei-highend "perus" lastulevykaiuttimia saa auki? Ei mitään ruuveja tms, onks noi pelkäl liimal kii? Siis tollaset normit varmaa vahvarin/setin mukana tulleet skobet, mustat puiset laatikot, en osaa paremmin selittää enkä saa kuvia tähän hätään. Harmittaa ku ihan hyvät ois jos sais korjattua.

Mark Stavin' Rad
AcLAc
29.10.2013 15:58:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

burdon: En tiedä onko tää oikea osasto, kiire ja väsy vaivannu, pitkään pitäny kysyy tätä tyhmää juttua ku löysin hinta/laatusuhteessa (kengännauhabudjetti) ulkonäöllisesti ja soundillisesti hyvin yhteen sopivat pöntöt (Sanyo) ja viritinvahvistimen (Pioneer) mutta kajareissa lukee 4 ohm ja vahvarissa (Pioneer) 6-16 ohm. Mitä haittaa ja vaaraa on käyttää liian pieniohmisia kaiuttimia ja tuolle tuskin voi itse mitään tehdä? Oon tosi uuno näis asiois :p Kiitokset etukäteen asiallisista vastauksista! Pitäs tietää et uskaltaako noita käyttää vai joudunko hankkimaan toiset..

Sit ois bonarikysymys, mul ois kyl paremmin vahvariin soveltuvat kajarit, Pioneeria, mut eivät näytä niin hyvältä ja toinen alkaa välillä tosi oudosti rätistä, elementeis ei näy mitää vikaa, kuulostaa niinkuin joku resonois kopan sisällä mut miten tollasia ei-highend "perus" lastulevykaiuttimia saa auki? Ei mitään ruuveja tms, onks noi pelkäl liimal kii? Siis tollaset normit varmaa vahvarin/setin mukana tulleet skobet, mustat puiset laatikot, en osaa paremmin selittää enkä saa kuvia tähän hätään. Harmittaa ku ihan hyvät ois jos sais korjattua.

Jos vahvistimessa lukee 6- 16 ohm, niin 4 ohmin pöntöt voi olla liian kova pala sille ja virranantokyky kyykkää kovalla volalla, mutta kaytännössä... normivolumeilla ei pitäisi ongelmia esiintyä.

Bonari: oletko kokeillut vaihtaa kaiuttimet päittäin ja varmistua, että vika tosiaan on skobessa, eikä vahvarissa. Tarkasta vielä, että kaapelit on oikeinpäin, eli plussa ja miinus omissa navoissaan. Kotelon sisään pääsee tutkimaan, kun ruuvaat elementin irti... ei paha.

Minä kuljen, Herra ohjaa!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti