Muusikoiden.net
08.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Probleema Fender Modern Player Marauderin takamikin kanssa..
1
Luuviulu
19.10.2013 11:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykästyin kitaraan, etenkin sen erikoiseen uudenlaiseen P-90 kaula-mikin soundiin, mut se takamikki on joku ihan täysin super-turha ihmeellinen triblebukkeri, ni osaatteko te viisaammat sanoa, että voiko siihen triblebukkerin tilalle laittaa fyysiseltä kooltaan pienemmän P-90 mikin ja sit peittää sen ylijäävän kolosta näkyvän tilan jollain millä lie pleksillä??

-Mä en tajua mikeistä juur mitään, ni siks kysyin tota täältä.
Vastakaa jos osaatte ja jaksatte, kiitos :)

Haluaisin nimenomaan Fenderin P-90 -mikin sen ihmeellisen triblebukkerin tilalle, mut siinäkin pitää vissiin jotkin "sähköarvot" osua kohdillee, että tulee tasanen volume, käsittääkseni, ettei mikkivalitsinta vaihtaessa etumikistä tule järjettömän kova ääni takamikkiin verrattuna? Joten osaatteko suositella jotain tiettyä??

En halua Dunccaneja tms, vaan vaikka sitä nyt sit modataankin, ni haluan Fenderin silti pysyvän Fenderinä mahdollisimman pitkälti. :)

ISO kiitos kaikille, jotka vaivaudutte neuvomaan, niinku sanoin, ni mä en mikeistä juur tiedä. Olen aina tyytynyt paikallaan oleviin mikkeihin kitaroissani, mutta toi Triblebukkeri saa kyllä mennä vaihtoon.. :D

Vetehinen
27.10.2013 08:29:19

Olen innostunut samaisesta kitaramallista. Käsitinkö oikein, että haluat tallamikiksi samannäköisen Jazzmaster-mikin kuin kitarassasi on kaulamikkinä? Siinä tapauksessa pleksiin pitää hioa isompi reikä humbukkerikehyksen alta, ja luultavasti myös rungon puuta pitää jyrsiä mikin alta.

Helpoin ja mielestäni tyylikkään näköinen ratkaisu P90-saundin tallapositiosta saamiseksi olisi joku aivan muu kuin Fender-mikki. Tuossa yksi ehdotus: http://www.guitarfetish.com/Dream-9 … on-Black-Bridge-Position_p_234.html
Tuo, kuten normaalitkin humbukkerit, mahtuu triplebukkerin tilalle samaan kehykseen. Myös "dog ear" -mallisen P90:n saanee adaptoitua humbukkerin tilalle, mutta se olisi silmiinpistävän ruma ratkaisu kehysvirityksineen. Tavallisen soapbar-mikin kanssa olisi sama ongelma, ja joutuisit lisäksi jälleen sorvaamaan pleksiä ynnä puuta mikin alta.

Kannattanee harkita, vaihtaisitko myös 5-asentoisen mikkivalitsimen 3-asentoiseen.

Äänenvoimakkuusero tuskin tulee olemaan ongelma, koska sitä voi passata mikkien korkeuksia säätämällä. Hiljaisempaa mikkiä lähemmäs kieliä ja/tai voimakkaampaa kauemmas kielistä. Ei ole vielä tullut minulle vastaan yksikelaisissa niin suurta tehoeroa, jota ei korkeuksia säätämällä olisi saanut balanssiin.

Minä ajattelin pitää sinisen MP Marauderini originaalimikityksellä ja mustaan vaihtaa tallamikiksi kromikuorisen humbukkerin. Ajatuksena on vielä tehdä siihen musta pleksi ja vaihtaa mikkikytkin Gibson-malliin.

yarbles, bolshy great yarblockos to thee and thine
Luuviulu
27.10.2013 15:21:21 (muokattu 27.10.2013 15:23:12)

Mul tuli viäl hullumpi idea. Siinähän on 5-asentoinen kytkin, joten laitatan tallaan, JOS malhdollista ni Fender Custom Shop Texas Specialin ja ja pleksi tehdään kokonaan uusiks, mut sit keskelle viäl Saman Fender Custom Shopin Texas Special keskimikki, ni sittenhän se 5-vaiiheinen kytkin sopii taas. Pleksi on helppo tehdä, jos toi viritys muuten vaan onnistuu.

Jos joku tietää, että mistä sais tilattua tota pleksi-materiaalia 50cm X 50cm palan, ni saa kertoa, ku eihän se ole ku n.15min juttu se pleksi tehdä itekki, mä en tiedä mitä materiaalia se on, jotain muovi-sekotetta, mutta mitä sellaista? Ei aavistustakaan...???

En tosin tiedä, että onko keskimikille tilaa...

Mutta jos se onnistuu bodyn tilan puolesta ja mikkien keskinäisten tehojen puolesta, ni siit tulee älyttömän hyvä keppi! Gotohin virittimet ja grafiittisatula viäl, ni virekkin saattaa pysyä :)

Mulla on kyl USA Fender Strato jostain 90-luvulta, mut se on ollu ensin Super-Strato, jota on modattu niin, että tallaan jätetty Fenderin humppari "Jonka kyl jo puolitutin, mut ei se siltikään ole se oikea Strato-soundi ja sit 2 singlecoilia siin on Duesembergin käsinkäämityt mikit ovh 150e/kpl jotka kuulostaa 10000x paremmalta, ku ne Fenderin mikit, mut silti, se ei ole enää se original-Strato-soundi ja haluan sellasen... :) Mikithän sen n.90% soundista ratkasee, ei niinkään body, muutaku sen vähäisen osan, ni kyl siit ihan hyvä vehje viäl voi tulla :)

-Mikäli kaikki kuvailemani jutut onnistuu... :D :D

Vetehinen
27.10.2013 15:28:19

Pleksin muotoilu vaatii oikeat työkalut, ainakin jos 15 minuuttiin meinaat valmiiksi saada. Onnea matkaan. Jos kuitenkin keksit hyötykäyttää nykyistä pleksiä, niin tallahumbukkerin tilalle saat single coil -mikin käyttämällä tällaista adapteria: http://www.allparts.com/PC-6643-028-Conversion-Ring-Cream_p_2487.html

yarbles, bolshy great yarblockos to thee and thine
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti