Muusikoiden.net
11.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaksitoiminen koteloitu kaularauta hakusassa
1
HanskiS
16.09.2013 22:27:39 (muokattu 16.09.2013 22:30:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kahdessa edellisessä projektissa sellaista olen käyttänyt. Nyt vaan en löydä niitä mistään. Olen unohtanut mitä ne tilasin. Alkuhätään riittäisi mitat, millaisen uran jyrsisin kaulaan. Yksitoimisen mitan löysin 12*10*450. Onko kaksitoiminen saman kokoinen ja mitäs niitä voisi tilata ?

Mietityttää myös olisiko parempi käyttää sellaista koteloimatonta mallia joka mahtuu kapeampaaan oliko se nyt 6mm uraan. Kumpiko olisi kaulan jäykkyyden kannalta parempi? Toisessa olisi enemmän metallia kaulassa, toisessa puuta.

Rakentelen tässä aikani kuluksi kahta kaulaa saunan laudepuuksi tarkoitetusta tervalepästä. Se ei ole niitä yleisimpiä puita kaulan tekoon, eikä varmaan kaikista kovinta puuta siihen tarkoitukseen.

Old Joe
16.09.2013 22:38:26

HanskiS: Kahdessa edellisessä projektissa sellaista olen käyttänyt. Nyt vaan en löydä niitä mistään. Olen unohtanut mitä ne tilasin. Alkuhätään riittäisi mitat, millaisen uran jyrsisin kaulaan. Yksitoimisen mitan löysin 12*10*450. Onko kaksitoiminen saman kokoinen ja mitäs niitä voisi tilata ?

Vaikkapa tuolta:

http://www.spelektroniikka.fi/

2-toiminen 9 mm.n uraan. Pituus 440 mm.

Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
HanskiS
16.09.2013 22:42:24 (muokattu 16.09.2013 22:53:45)

Old Joe: Vaikkapa tuolta:

http://www.spelektroniikka.fi/

2-toiminen 9 mm.n uraan. Pituus 440 mm.

Minun silmään ei siellä osunut aluminikoteloitua versiota kuin yksitoimisesta.

http://www.spelektroniikka.fi/tuott … -toiminen-n-450-mm-tru450kal-103052

Don Felder
16.09.2013 22:50:11

www.millbrook.fi

En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia.
HanskiS
16.09.2013 23:00:37

Don Felder: www.millbrook.fi

Jep

Sieltä löytyy ja sieltä taisin viimeksikin tilata. Firman nimi tuntuu tutulta

Kiitos.

HanskiS
17.09.2013 11:27:31

Millbrookista löytyy sitten sellainen kaularauta TFC-410. Sen mitat ovat 10,4*9,2. Minkäs kokoinen ura sille pitäisi jyrsiä ? Tuleeko 12 mm terällä jyrsitystä urasta liian löysä ? Vai millaisella terällä tuo pitäisi tehdä ?

Fat Masterson
17.09.2013 15:01:46 (muokattu 17.09.2013 15:56:14)

HanskiS: Millbrookista löytyy sitten sellainen kaularauta TFC-410. Sen mitat ovat 10,4*9,2. Minkäs kokoinen ura sille pitäisi jyrsiä ? Tuleeko 12 mm terällä jyrsitystä urasta liian löysä ? Vai millaisella terällä tuo pitäisi tehdä ?

Vaikuttaa kovasti samanlaiselta tuumamittaiselta kaularaudalta jonka vuosi tai pari sitten laitoin yhteen kitaraan. Jos et halua ostaa tuumamittaista jyrsinterää (ei ole muuten joka kolmannessakaan kaupassa) voipi tehdä näin: osta ensin rauta, ja mittaa huolellisesti paikka sille. Jyrsi ensin pienemmällä tarälä toista reunaa myöten, siirrä sitten sapluunaa ja ja jyrsi toinen reuna. Uran täytyy olla sopiva: niin että kaularauta menee uraan ilman väkivaltaa mutta klappia ei ole. Minusta 12 millin terällä urasta tulee tuolle raudalle niin väljä, että rauta pyörii kuin... hullun kaularauta mielipuolen urassa. Ja ainahan voi tehdä koeuran johonkin lankunpätkään.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti