Muusikoiden.net
04.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Millä massiivipuukansi kiinni sarjoihin?
1
Antti1
08.05.2013 13:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meni sitten eka viesti kankkulan kaivoon, joten lyhennetty versio. Millä mä kiinnittäisin senkin päälle tulevan massiivipuukannen kiinni sarjoihin niin, että ne kiinnitykset näkyvät mahdollisimman vähän?

Tavanomaisesti mä vetäisin sarjojen sisäpuolelle pitkät reiät ja sitten klossikiinnitys kannen alapintaan ruuveilla. Nyt se ei vaan oo oikein hyvä ajatus, koska ne tulisivat näkyviin vähän ikävästi.

Toki mä voisin rakentaa koko häkkyrän kannen jiiriliitoksella ja piilottaa rakenteeseen kiinnikkeet tms., mutta se ei ole tällä kertaa mahdollista tai haluttu juttu. Tuotteen suunnittelussa on tietyt speksit, jotka pitää täyttyä, tämä kun ei tule mulle vaan on erään toimeksiantajan tilaus. Tuotteen pitää sopia olemassaolevien kalusteiden tuotesarjaan, joten se kansi lätkäistään vaan suoraan päälle jokatapauksessa.

"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
MPU
08.05.2013 18:41:06

Liimatappi?

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Antti1
08.05.2013 19:27:03 (muokattu 08.05.2013 19:28:24)

MPU: Liimatappi?

Toi on yksi melko ilmeinen vaihtoehto, mutta se vaan ei jätä minkäänlaista elämisvaraa massiivikannelle sivuttaissuunnassa ja ei myöskään sido/kiristä sitä kantta juurikaan alaspäin kohti sitä runkoa. Olisi kauhean kiva, jos ei täytyisi liimata kantta takaisin paikalleen heti parin vuoden päästä kalliissa tammisessa massiivihuonekalussa, kun vääntö hajottaa tappien liimaukset tai koko tapit. Toki joku vähän järeämpi versio tapista pitkässä reiässä auttaisi tohon elämisen ongelmaan suurelta osin, jos liima vaan kestää.

Mutta tässä samalla tuli mieleen, että miksen vaan tee pitkiä reikiä yläsarjan pohjaan ja vedä sitä kautta ruuvilla kantta kiinni. Poistaa elämisen vaikutuksen liitoksen kestävyyteen, ei tule ylimääräisiä osia, sekä on nopea, helppo ja halpa tuottaa. Ongelma ratkaistu. Kiitos vinkistä, pisti ajattelemaan ongelmaa uudella tavalla. :D

E: Kyseessä siis jonkinlainen senkin ja istuimen välimalli, johon tulee pari laatikkoa ja alataso. Pitää siis kestää yli satakiloisen äijän rojahduksen, kun se istahtaa laittamaan kenkiään tms.

"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti