Muusikoiden.net
06.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Switchcraft jakki
1
hevikukko
05.04.2013 22:23:55 (muokattu 05.04.2013 23:10:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heips apua pikaseen! Ostin ns. maadoitettuja Switchcraft jakkeja..voinko silti näitä kolmi pinnisiä käyttää ns mono liittiminä kaiuttimeen kaapin inputteina? Rakennan kahden elementin stereo kaappia erillisillä mono Inputeilla, siis omat inputit molemmille elementeille.

Mitä juotoksiin tulee niin:
Kaiuttimen plussa piuha siihen alimpaan eli itse plugiin ja miinus päällimmäiseen kerrokseen eli runkoon?? Keskimmäinen on maa joka saa olla vaan koskematta, eikö tää näin mee?

Kiitos etukäteen! Haluan vaan varmistaa kokeneilta kaapelinjuottajilta teille simppelin asian, jotta en käräytä itse mitään edes vahingossa :D

Tämmöinen http://www.effectsconnection.com/os … ce/images/switchcraft%2012A%201.jpg

Jos korvissasi soi, ne on vain nuotteja...
gemisti
05.04.2013 23:59:54

hevikukko: Heips apua pikaseen! Ostin ns. maadoitettuja Switchcraft jakkeja..voinko silti näitä kolmi pinnisiä käyttää ns mono liittiminä kaiuttimeen kaapin inputteina? Rakennan kahden elementin stereo kaappia erillisillä mono Inputeilla, siis omat inputit molemmille elementeille.

Mitä juotoksiin tulee niin:
Kaiuttimen plussa piuha siihen alimpaan eli itse plugiin ja miinus päällimmäiseen kerrokseen eli runkoon?? Keskimmäinen on maa joka saa olla vaan koskematta, eikö tää näin mee?

Kiitos etukäteen! Haluan vaan varmistaa kokeneilta kaapelinjuottajilta teille simppelin asian, jotta en käräytä itse mitään edes vahingossa :D

Tämmöinen http://www.effectsconnection.com/os … ce/images/switchcraft%2012A%201.jpg

Juu, "keskimmäinen" ei ihan ole "maa", mutta kun jätät sen kytkemättä niin on käytännössä sama kuin perus monojakki.

she sounds like a bag of cats Purple Reckoning
hevikukko
06.04.2013 00:19:51

gemisti: Juu, "keskimmäinen" ei ihan ole "maa", mutta kun jätät sen kytkemättä niin on käytännössä sama kuin perus monojakki.

Kiitos paljon!

hevikukko
08.04.2013 22:12:54

Joo eli sain todella edullisesti jonkun rakentaman 2x12 kaapin jossa oli sisällä 2x V30 8Ohm ämyrit. Kaappi oli keskeltä avoin ja yhdellä inputilla varustettuna. Hommasin kaksi Switchcraftin rautaa ja levyt niille. Sahasin levystä sulkupalan kaapin taakse ja pinnoitin sen keinonahalla. Kaappi on siis nyt suljettu ja saa avoimeksi helposti. Nyt on molemmille ämyreille oma 8 Ohm input "Stereokaappi 2:90 päättärille" ja säkkikankaasta/ikkunalistasta keskitukineen itse tekemä grilli kullanvärisellä maalilla ehostettuna. Jumakauta ku soi hienosti!! Vertailukohteena Mesan Rectokaappi ja ei yhtään tunnu halpikselta tää uusi ehostettu loota soundeineen. Bassoa tuuttaa kivasti ja lahkeet lepattaa sekä yläpään kihinä vaimentuu kankaaseen hienosti. Kyllä kelpaa, en olis uskonut kuinka toimii näinkin hyvin. Pesee kyllä monet testaamani kaapit sopivan tunkkaisen kirkkaalla ulosannillaan ja ainakin mulle toimii just eikä melkeen.

Osiin meni joku 25 egee maaleineen ja muutamat työtunnit. Oli sikamaisen hauskaa rakennella ja tekisin tän uudelleen milloin vaan. Tässä kuva edestä ;)

http://muusikoiden.net/dyn/users/110884.jpg

uusiipe
09.04.2013 08:21:53

Muistan aina, kun 70-luvulla pikkupoikana kattelin, kuinka isojen poikien kaapeissa säkkikankaiset etukankaat huojuivat, kuin pyykit tuulessa. Oikein tuli nostalginen olo sun kaapista.

Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
hevikukko
10.04.2013 23:42:13 (muokattu 10.04.2013 23:42:44)

uusiipe: Muistan aina, kun 70-luvulla pikkupoikana kattelin, kuinka isojen poikien kaapeissa säkkikankaiset etukankaat huojuivat, kuin pyykit tuulessa. Oikein tuli nostalginen olo sun kaapista.

No se on hienoa että tuli hyvä mieli, kuin myös. Täytyy pistää soundiklippiä johonkin, niin puheet muuttuu myös teoiksi :D

Parhautta on se, ettei aina tarvitse olla Boutique loota jotta kuulostaa nannalta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti