Muusikoiden.net
08.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kysymys viisaimmille
1
blundstone
25.03.2013 15:00:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mahdollista korvata kuvassa (kuva profiilissa) oleva sininen piirilevy 3,5 mm plugilla siten, että kaiuttimet vielä äänen toistaisivat?

blaekie
25.03.2013 15:29:09 (muokattu 25.03.2013 15:33:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blundstone: Onko mahdollista korvata kuvassa (kuva profiilissa) oleva sininen piirilevy 3,5 mm plugilla siten, että kaiuttimet vielä äänen toistaisivat?

Veikkaan, että ei ainakaan suoraan, koska vaikuttaisi että tuon piirilevyn kautta on järjestetty signaalin lisäksi jännitesyöttö noille kaiuttimille, eli ne on mitä ilmeisimmin jonkinlaisen vahvistimen sisältävät aktiivikaiuttimet. Ne ei tietty toimi ilman käyttöjännitettä.
Tämä tuon kuvan perusteella pääteltynä pelkästään. Korjatkoon, ken tuntee nuo, ilmeisesti Ericsonin luuriin sopivat kaiuttimet paremmin.

Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
blundstone
26.03.2013 18:36:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksesta. Tarkempi googlaus osasi kertoa, että piirilevy toimii vahvistimena ja tosiaan virtaa tarvitaan jotta toimisi. Ohjeitakin löytyi ongelman ratkaisuksi mutta taitaa jäädä toistaiseksi vielä....

blaekie
30.03.2013 15:07:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blundstone: Kiitos vastauksesta. Tarkempi googlaus osasi kertoa, että piirilevy toimii vahvistimena ja tosiaan virtaa tarvitaan jotta toimisi. Ohjeitakin löytyi ongelman ratkaisuksi mutta taitaa jäädä toistaiseksi vielä....

Kuten sanottua. Ei voinut enempää tuon antamasi kuvan perusteella päätellä.

Tuossa kuvassa näkyy myös sen piirilevyn pohja -> http://suhastech.com/stereo-input-p … n-portable-speakers-ipod-headphone/ , ja joku vahvistin siellä toisella puolella on todellakin. Se että onko koko vahvistin tuossa piirilevyllä, jää vähän epäselväksi. Siellä kaiuttimen päässä saattaa olla jotain aktiivielektroniikka vielä lisäksi, esim pääteaste. Mutta jos koko vahvistin on tuossa piirilevyllä, mikä estää kytkemästä noita kaiutinpiuhoja suoraankin johonkin vahvistimeen.

Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti