Muusikoiden.net
10.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Metaltronix M-1000 ja outo/huono saundi
1
Tinippa84
13.02.2013 07:45:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hop!

Alkoi otsikon vahvari oireilemaan oudolla tavalla tässä taannoin:

Saundiin ilmeistyi ikäänkuin bassoinen pörinä, samankaltainen kun tuupattaisiin liikaa tökyä esim. pedaalilla. Vahvarin tone yleisestikkin muuttui ponnettomaksi. Huomionarvoinen seikka lienee myös, että välillä ok saundi -saattaa- palautua hetkeksi takaisin.

Ensimmäisenä toki putkirumbat yms ulkoiset syyt poissuljettiin. Koneesta mitattiin ok virrat -> kutakuinkin samat kun kuvat kertoo (pieniä poikkeamia toki oli, mutta ei mitään mikä selittäisi ilmiön). Tinaukset on läpikäyty suurelta osin (signaalitie & efektiluuppi) ja myös muutama signaalitien konkka on vaihdettu oranssiin papanaan. Muutama signaalitien johto uusittiin samalla. Basso potikan liuku putsattu. Potikat yleisesti tuntuis toimivan hyvin, eikä ylimääräisiä sivuääniä, yms paukahtelua niistä lähde.

Mahtaiskohan kenelläkään olla vinkkejä tai jopa tietopohjaa mikä vois aiheuttaa yllämainitun vian?

Kuvat: http://www.metaltronix.net/metaltronix-schematics.htm

Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Prostator
23.02.2013 11:37:41

Tinippa84: Hop!

Alkoi otsikon vahvari oireilemaan oudolla tavalla tässä taannoin:

Saundiin ilmeistyi ikäänkuin bassoinen pörinä, samankaltainen kun tuupattaisiin liikaa tökyä esim. pedaalilla. Vahvarin tone yleisestikkin muuttui ponnettomaksi.
Kuvat: http://www.metaltronix.net/metaltronix-schematics.htm

Heh! Toi kuva on mun piirtämä, silloin 80 -luvun lopussa piirsin. Alkuperäinen on mulla täällä kotona ( kuulakärkikynätaidetta). Laitoin jakoon kun huomasin M-tronix sivuston netissä. Muutakin taidetta kotoa löytyy... Ja sivuston M-tronix kaupan (josta homma alkoi L.A:ssa) kuvakin on minun ottama + muita kuvia siellä.

Asiaan:
Vahvistimesi; kytke kitara efektiluupin paluuseen vaikka jonkun (särö)pedaalin kautta > jos oireilee samalla tavalla, on vika päätteessä. 2. Kytke Vahvistimen loop send toiseen vahvistimeen (esim effects return), ja master vol kiinni > jos ilmiö kuuluu toisesta vahvistimesta edelleen, on vika preampissa. Huom pidä koko ajan joku kaiutinkuorma kiinni vahvistimessa. Sen jälkeen vian sijainti puolittuu.

Äkkiseltään vika saattaisi olla pääteputkissa tai niden oheiskomponenteissa. Jos asut kouvolan suunnissa, voit tuoda sen tänne Triodipajallekin hoitoon. Tosiaan kokemusta noista kohta 25v. Aika rientää.

Tinippa84
25.02.2013 14:09:04 (muokattu 25.02.2013 14:28:12)

Prostator: Heh! Toi kuva on mun piirtämä, silloin 80 -luvun lopussa piirsin. Alkuperäinen on mulla täällä kotona ( kuulakärkikynätaidetta). Laitoin jakoon kun huomasin M-tronix sivuston netissä. Muutakin taidetta kotoa löytyy... Ja sivuston M-tronix kaupan (josta homma alkoi L.A:ssa) kuvakin on minun ottama + muita kuvia siellä.

Asiaan:
Vahvistimesi; kytke kitara efektiluupin paluuseen vaikka jonkun (särö)pedaalin kautta > jos oireilee samalla tavalla, on vika päätteessä. 2. Kytke Vahvistimen loop send toiseen vahvistimeen (esim effects return), ja master vol kiinni > jos ilmiö kuuluu toisesta vahvistimesta edelleen, on vika preampissa. Huom pidä koko ajan joku kaiutinkuorma kiinni vahvistimessa. Sen jälkeen vian sijainti puolittuu.

Äkkiseltään vika saattaisi olla pääteputkissa tai niden oheiskomponenteissa. Jos asut kouvolan suunnissa, voit tuoda sen tänne Triodipajallekin hoitoon. Tosiaan kokemusta noista kohta 25v. Aika rientää.

Jepulis, noi peruskonstit ja kikkailut on tehty vekottimen kanssa jo heti alkuun.

Konetta on läpikäyty, nyt aika tavalla jo ja näyttäis siltä, että vika tarkentuu tuohon "pull clean" toiminnon releeseen. Kone saatiin toimimaan kun rele ohitettiin hyppylangalla. Vielä pitää selvitellä, että oliko vika reeleessä vai jossain releeseen vaikuttavassa seikassa.

Ootkos entisiä Metaltronix pajan veikkosia vai? :D

HornCrathConn
27.02.2013 09:25:09 (muokattu 28.02.2013 21:32:09)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Jepulis, noi peruskonstit ja kikkailut on tehty vekottimen kanssa jo heti alkuun.

Konetta on läpikäyty, nyt aika tavalla jo ja näyttäis siltä, että vika tarkentuu tuohon "pull clean" toiminnon releeseen. Kone saatiin toimimaan kun rele ohitettiin hyppylangalla. Vielä pitää selvitellä, että oliko vika reeleessä vai jossain releeseen vaikuttavassa seikassa.

Ootkos entisiä Metaltronix pajan veikkosia vai? :D

Jo vain mä olen tuota konetta läpikäynymitellä kun löytyy tommonen toimiva ;)

Kokeilin ton etuaste//pääteaste jutun mm. sillä että omsata toimivasta otin effect sendistä ja syötin pajoitettava olleen returniin. Kuulosti ihan toimivalta, samaltaku miltä oma vahvarini. ELi ton pääte toimii näinollen ihan ok.

Sit kokeilin toisinpäin, ton pajoitettavan etuselta oman päätteelle ja ei siinäkään kuulostanu miltään poikkeavalta. Uusin kokeen, kytkin sendistä lanikan power amp inputtiin ja toimi ihan ok.

Sit tosta pajoitettavasta otin sen rele 2:n poijes ja juotin suoraan hyppylangalla tai sitten niihin hyppylankoihin joita on boardilla haenleukajohdolla ja tuntu toimivan. Eli se rele joka on tonestakin jälkeisessä vahvistin asteella joko kytkien tai ohittaen sen, että vika ois hyvinkin siinä. EN tiä, tuntuu olevan ihan kuun armoill atuo laite.

Vain liika on tarpeeksi.
Tinippa84
12.03.2013 22:48:50

Vian syynä oli huono kontakti "pull clean" toiminnon releessä. Nyt toimii normaalisti. Pikkuvika, mutta oikeessa paikassa ...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti