Muusikoiden.net
09.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Custom elektroniikkaseppää
1
saastara
27.01.2013 10:04:00 (muokattu 27.01.2013 17:21:22)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkän aikaa on sisällä kytenyt kiinnostus DIY-osaston laitteita kohtaan, mutta skilliä, tietotaitoa ja aikaa moiseen omistautumiseen löytyykin sitten huomattavasti vähemmän.

Heräsi ajatus, että olisikohan mahdollista delegoida tätä DIY-henkeä GiDbO-hengeksi*?

Eli onko kukaan koskaan törmännyt palveluihin jossa vaikka skeemojen, rakennussuunnitelmien ja materiaalien perusteella rakennetaan asiakkaan toiveiden mukaisia härpäkkeitä?

* Get it Done by Others

E: Niin, unohtui mainita, että erityisesti nuo studiopuolen vehkeet (eq:t, kompurat etc) kiinnostavat.

Hitler used Telefunkens.
harryk
27.01.2013 11:51:20

saastara: Pitkän aikaa on sisällä kytenyt kiinnostus DIY-osaston laitteita kohtaan, mutta skilliä, tietotaitoa ja aikaa moiseen omistautumiseen löytyykin sitten huomattavasti vähemmän.

Heräsi ajatus, että olisikohan mahdollista delegoida tätä DIY-henkeä GiDbO-hengeksi*?

Eli onko kukaan koskaan törmännyt palveluihin jossa vaikka skeemojen, rakennussuunnitelmien ja materiaalien perusteella rakennetaan asiakkaan toiveiden mukaisia härpäkkeitä?

* Get it Done by Others

En tiedä tarkoitatko tässä tapauksessa vahvistimia, pedaaleja vai kitaroita, mutta teemme Bluetone Ampsissa kaikki vahvistimet ja kaiutinkaapit asiakkaiden yksilöllisten toiveiden mukaan. Meillä on joitain perusmalleja, mutta asiakas voi vaikuttaa aika moneen asiaan omassa projektissaan. Teemme kaikki ratkaisut käsityönä ja laatuosista. Juttua ja kuvia ym. löytyy lisää täältä: www.bluetone.fi

Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Rodger
28.01.2013 03:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara:* Get it Done by Others
Voin juoda teitin viinat ja hoidella teitin naiset. Ehkä jotain muutakin säätöä vois hoitua :) Sori, ei voinut vastustaa kiusausta. Kyllä ne sähköiskut ja paukkuvien elkojen tuoksut pitää kokea ihan itse. Mikään ei pysty korvaamaan sitä tunnettä kun pari päivää putkeen yrittää selvittää, miksei se toimi.

Rodger
28.01.2013 03:41:33

Kiinasta löytyy sopimusvalmistajia. Pitää vaan ostaa riittävän monta kappaletta yhdellä kertaa. Suomestakin varmasti löytyy henkilöitä, jotka osaavat ja haluavat rakentaa uniikkeja laitteita, jos raha ei ole rajoittava tekijä. Itse en valitettavasti osaa.

Kallekorvola
28.01.2013 16:46:48

saastara: Pitkän aikaa on sisällä kytenyt kiinnostus DIY-osaston laitteita kohtaan, mutta skilliä, tietotaitoa ja aikaa moiseen omistautumiseen löytyykin sitten huomattavasti vähemmän.

* Get it Done by Others

E: Niin, unohtui mainita, että erityisesti nuo studiopuolen vehkeet (eq:t, kompurat etc) kiinnostavat.

Nii-in... Mähän en tosta kolvaamisesta jne. tajua juuri mitään (mitä nyt opettelen käskystä tekemään mitä pyydetään, tietämättä sen kummemmin mitä olen oikeasti tekemässä), mutta juteltuani sellasen kundin kans, joka tollasia tekee ja tajuaa, nostan esille muutaman seikan...

Miksi laite X pitäisi tehdä DIY:nä? Eikö vastaavaa kojetta saa kaupasta? Onko otettu huomioon, että että esim. 1176:n komponentit, muut osat ja työtunnit yhteenlaskien ei hinta jää kaupan hintaa merkittävästi alhaisemmaksi.

Jälleenmyyntiarvo. DIY-laitteen jälleenmyyntiarvo ei vain ole verrattavissa esikuvansa jälleenmyyntiarvoon. Ei vaikka käyttöarvo olisi rutostikin suurempi.

Vai meinaatko ihan totaalisen custom-osaston juttuja, jossa sä speksaat kompuran topologian, tarvittavat säätimet jne...? Sit nimittäin menee todella kalliiksi...

Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
saastara
28.01.2013 22:33:00

Kallekorvola: Nii-in... Mähän en tosta kolvaamisesta jne. tajua juuri mitään (mitä nyt opettelen käskystä tekemään mitä pyydetään, tietämättä sen kummemmin mitä olen oikeasti tekemässä), mutta juteltuani sellasen kundin kans, joka tollasia tekee ja tajuaa, nostan esille muutaman seikan...

Miksi laite X pitäisi tehdä DIY:nä? Eikö vastaavaa kojetta saa kaupasta? Onko otettu huomioon, että että esim. 1176:n komponentit, muut osat ja työtunnit yhteenlaskien ei hinta jää kaupan hintaa merkittävästi alhaisemmaksi.

Kyllä mä kolvata osaan, ja en epäile, etten pienellä treenillä saisi joitakin toiveitani toteutettua itse, mutta kun ei riitä aikaa jaksamista kaiken muun päälle.

Mutta jos otetaan vaikka toi 1176 esimerkiksi.. Thomannilta lähtee moinen parilla tonnilla.. Jos lähdetään katsomaan mitä ne on syönyt sisuksiinsa plus kannet, kuoret etc, liikutaan jossain 500€ tuntumassa. Vaikka ammattilainen vetäisi mitä liksoja, tuskin puoltatoista tonnia ottaisi siitä kasaamisesta.

Ei Neven etuset maksa neljää tonnia per kanavain vain siksi, että niissä käytetään niin laadukkaita osia. Ei ne high end-vehkeetkään ole markkinataloudelle ja mielekuvamarkkinoinnille immuuneja.

Eli siis yksi syy, köyhyys ilman muuta.

Jälleenmyyntiarvo. DIY-laitteen jälleenmyyntiarvo ei vain ole verrattavissa esikuvansa jälleenmyyntiarvoon. Ei vaikka käyttöarvo olisi rutostikin suurempi.

Kukaan tuskin customia teettäessä jälleenmyyntiarvoa pohtii.

Vai meinaatko ihan totaalisen custom-osaston juttuja, jossa sä speksaat kompuran topologian, tarvittavat säätimet jne...? Sit nimittäin menee todella kalliiksi...

No tavallaan.. Tää ajatus lähti siitä kun pyörittelin päässäni, että miks kukaan ei ole tehnyt 1ru-kitarahärpätintä missä olisi clean boost, treble booster, särö ja 10-liukunen eq:lla varustettuna.. Olisi kätevä äänityksiin.

Miksi se olisi todella kallista? Jos mulla on eri osien skeemat, tarvittavat osat ja potikat, ja tarvitsen vain jonkun joka kasaa sen, tuskin mihinkään hervottomiin summiin mentäisiin.. Mä haluaisin ulkoistaa vain sen tekemisen siis.

Hitler used Telefunkens.
tommiot
29.01.2013 01:37:18 (muokattu 29.01.2013 01:40:30)

saastara: Jos mulla on eri osien skeemat, tarvittavat osat ja potikat, ja tarvitsen vain jonkun joka kasaa sen

Kuka ne piirilevyt tekee? Entä kotelon? Kyl mä sanoisin että noista tulee jo yksinään aika monta työtuntia.

saastara
29.01.2013 06:44:44

tommiot: Kuka ne piirilevyt tekee? Entä kotelon? Kyl mä sanoisin että noista tulee jo yksinään aika monta työtuntia.

Juu, piirilevy mahtaa olla suurin murheenkryyni, joka rajaa aika paljon proggiksia.. Mutta toisaalta netti on pullollaan diy-audiopuoteja jotka myy valmiiksi stanssattuja koteloita ja piirilevyjä erilaisiin proggiksiin.

En mä kaipaa mitään high end-tason viimeistelyä, designia ja Knif-osaston custom-tuotteita. Mun silmälle kelpaa ihan hyvin mustaksi harjattu räkkiloota ja pari kitarapotikkaa pinnalle.

Eli palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, kukaan ei tiedä minne kannattaisi ottaa yhteyttä tyyliin: "tässä kotelo ja härpäkkeet, tossa skeemat, tuossa osat, tossa suunnitelma. Kolvailkaas kasaan."?

Hitler used Telefunkens.
MPU
29.01.2013 08:38:03

Paikallinen amis ja sen elektroniikkapuoli?

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
saastara
29.01.2013 12:01:36

MPU: Paikallinen amis ja sen elektroniikkapuoli?

Ei huono, pitääpä selvitellä.

Hitler used Telefunkens.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti