Muusikoiden.net
07.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistimen etupaneelit ja chassikset
1
JPHe
11.12.2012 15:09:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi tarkoitus rakennella putkivahvistimia ja tarvitsisin hyviä ehdotuksia kuinka tehdä etupaneelit. Itsellä oli jo mielessä tarrat, siiirtokuvat ja käsin piirtely tms näpertely.

Haluaisin kuitenkin pro jälkeä ja kysynkin onko jollain kokemusta näiden teettämisestä/ tekemisestä esim jollain laser tms työstökoneella? Erityiseti kiinnostaisi Marshall tyylinen paneeli kultaisella pohjalla, joko pleksi tai nykytyyli.

Lisäksi kiinnostaa teräs chassikset. Onko joku teettänyt? Itse en ole metallin kanssa koskaan askarrellut ja mielelläni apua ottaisin tässä asiassa.. Alumiini chassis on hieman heikko varsinkin isompiin vahvistimiin. Itse kyselin muutamasta firmasta ja lähetin cad kuvatkin, mutta vastauksia ei tullut. Liekkö projektit liian pieniä..

mtnen
11.12.2012 21:45:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etulevytarroja on tullut kokeiltua itse tehtynä ja tarrapainossa teetettynä.
Hyvänä puolena on se, että voi itse suunnitella ulkoasun juuri sellaiseksi kun haluaa, fontit sun muut kuvat. Toisen tein Excelin piirtotyökaluilla ja toisen ilmaisella cad-ohjelmalla. Cad on huomattavasti parempi, sillä on helppo mitoittaa potikan paikat sun muut. Excelistä pakkaa tulla sitten tulostettuna vähän mitä sattuu. Ensimmäisen tulostin tavalliselle tarrapaperille ja vedin muutaman kerroksen lakkaa päälle. Hyvin on ainakin vuoden verran pysynyt kiinni. Tarrapainosta otin kokeeksi halvimmalle PVC-kalvolle muutaman tarran, ja vaikeinta oli saada se suoraan ja ilman ilmakuplia. Vasta kolmas tarra meni kunnolla.
www.tarratehdas.fi tekee myös metallikalvolle tarroja, joku harjattu kulta vois hyvällä tuurilla olla lähellä marsun paneelia.
Chassiksia olen teettänyt oman kylän poijilla, mutta yksittäiskappaleita ei meinaa kehdata enää kysyäkään.
Jos itse piirtää cad-kuvan laserleikkaajalle, niin samalla vaivalla se tekee niitä niin monta kun levystä saa. Sama juttu särmäyksessä. Siinä on monta työvaihetta, mittailua ja terien ja vastakappaleiden asemointi pitää tehdä huolella. Sen jälkeen niitä lätkyttelee kyllä sitten sarjatyönä.
Noita taitoksia on melko mahdotonta tehdä hyvin ilman ammattikoneita, reikien tekohan ei useimmiten ole ongelma.

JPHe
11.12.2012 22:41:53

Tuo metallitarra voisi olla kokeilemisen arvoinen. Olen jo mekein piirtänyt sen CADilla valmiiksi, joten pitää lähettää kyselyä...

chassiksen piirsin 3d cadilla, ja siitä saa 2d kuvan ennen taittelua reikiä varten. Teräksen työstäminen itse ei oikeen kiinnosta.

Johnson D
13.12.2012 16:07:17

Yksi konsti on tulostuttaa kirjapainossa offsetpainolevy. Alumiinilevy on 0.5-0.7 mm paksu, taustapuolelta kirkas alumiini ja tulostuspuolelta matta. Kuva on sininen tai vihreä, painolevyn merkistä riippuen.

http://www.kta.fi/uploadkuvat/repro/fuji/pro-t3kuvalr.jpg

Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti