Muusikoiden.net
05.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rakennuspuut sekä -paikat pääkaupunkiseudulla?
1
Pavezer
13.11.2012 01:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli muutto pääkaupunkiseudulle, juuri kun Pirkanmaa oli tyydyttävästi hallussa soitinrakennuspuiden sekä rakennuspaikkojen/-mahdollisuuksien suhteen. Auttakaas nyt miestä mäessä, eli lyhyesti:

Mistä soitinpuut pääkaupunkiseudulla? Aikaisemmin käytin Tampereella Puukeskusta. Onko PK-seudun puukeskuksissa millaiset valikoimat esim mahonkia? Mitä muita varteenotettavia soitinkelvollisen puulankun ostopaikkoja?

Missä olisi hyvä rakentaa? Tai, minne yleensäkin voisi päästä rakentamaan? Koneosastolla tarve "harvakseltaan" oiko-/tasohöylälle, nauhahiomakoneelle, vannesahalle sekä pylväsporakoneelle. Loput rakentelut onnaa himassa. Entä onko paikkaa missä olisi pintakäsittelymahdollisuuksia omalla ruiskulla (ei omaa kompuraa :) )?

Ainoa mihin törmäsin netin kahlailulla oli Espoon nikkariverstas. Onko kellään kokemuksia? Onko siellä pintaäsittelymahdollisuutta?

Kiitosta pöytään!

Kun ei muuten, niin sitte tehään ite.
samipa
13.11.2012 19:42:51 (muokattu 13.11.2012 19:43:59)

Pavezer: Tuli muutto pääkaupunkiseudulle, juuri kun Pirkanmaa oli tyydyttävästi hallussa soitinrakennuspuiden sekä rakennuspaikkojen/-mahdollisuuksien suhteen. Auttakaas nyt miestä mäessä, eli lyhyesti:

Mistä soitinpuut pääkaupunkiseudulla? Aikaisemmin käytin Tampereella Puukeskusta. Onko PK-seudun puukeskuksissa millaiset valikoimat esim mahonkia? Mitä muita varteenotettavia soitinkelvollisen puulankun ostopaikkoja?

Missä olisi hyvä rakentaa? Tai, minne yleensäkin voisi päästä rakentamaan? Koneosastolla tarve "harvakseltaan" oiko-/tasohöylälle, nauhahiomakoneelle, vannesahalle sekä pylväsporakoneelle. Loput rakentelut onnaa himassa. Entä onko paikkaa missä olisi pintakäsittelymahdollisuuksia omalla ruiskulla (ei omaa kompuraa :) )?

Ainoa mihin törmäsin netin kahlailulla oli Espoon nikkariverstas. Onko kellään kokemuksia? Onko siellä pintaäsittelymahdollisuutta?

Kiitosta pöytään!

Tervetuloa soitinrakennuksen mekkaan, Helsinkiin !

Puukeskus tarjoaa lankkuja moneen junaan. Jos mahongilla tarkoitat Khay -mahonkia, sitä löytyy Herttoniemen puukeskuksesta usein hyllystä. Nikkariverstas on hyvä vaihtoehto, jos ei tunne ketään rakentajia / puuseppiä alueelta. Nikkariverstaalla ei muistaakseni ollut mitään erityistä tilaa pintäkäsittelylle? Korjatkaa toki jos olen väärässä. Itse en ole koskaan siellä maalaillut mitään eli mutulla mennään. Mukava paikka muuten, erityisen ystävällinen henkilökunta ja paljon kokeneita nikkareita + joitakin täälläkin kirjoittelevia soitinrakentajia.
Puuta saattaapi olla varastossa myös joillakin puusepillä. Itse ostin tattarisuolla olevalta puusepältä vanhaa mahonkilankkua, joka oli hälle liian pieni, mutta mulle sopiva (noin 300 mm leveä ja 600 mm pitkä). Oli vanhaa tavaraa ja lojunut nurkissa ilmeisesti joitakin aikoja. Kyselemällä voi löytää helmiä, mutta vaatii työtä.

Yksi vaihtoehto on myös nuo työväenopiston kurssit, siellä saa sahailla ja nikkaroida, joskin joissain paikoissa on vähän kortilla tuo eksoottisten puiden sahailu/höyläily yms.

Tutustumaan paikallisiin verstaisiin ja hyvät käytöstavat, eiköhän noilla ennen pitkään jotain tule vastaan.

Puita tulee tilailtua ulkomailta, kun kulut ovat nykyäään aika edullisia ja tavara kulkee suhteellisen nopsaan.

-Sami

Pavezer
13.11.2012 21:56:36

samipa: Tervetuloa soitinrakennuksen mekkaan, Helsinkiin !

No mutta! Kiitos, nääs. :)

Puukeskus tarjoaa lankkuja moneen junaan. Jos mahongilla tarkoitat Khay -mahonkia, sitä löytyy Herttoniemen puukeskuksesta usein hyllystä.

Nimenomaan Khayaa. Tykkään selailla pinoja ja kytätä kevyempää ja vaaleampaa Khayaa, joka on mun mielestä ihan oivaa. Painavaa ja tummempaa Khayaa ei kiinnostaa vuoleskella. Hyvä tietää, että Herttoniemestä löytyy.

Nikkariverstas on hyvä vaihtoehto... ...Yksi vaihtoehto on myös nuo työväenopiston kurssit, siellä saa sahailla ja nikkaroida, joskin joissain paikoissa on vähän kortilla tuo eksoottisten puiden sahailu/höyläily yms.

Työväenopistojen kurssit on todettu hyväksi, mutta yrittäjän hajanaisilla aikatauluilla säännöllisyys ei aina luonnistu ja huomattavasti käytännöllisempää omasta puolesta olis bongata paikka, jossa voi käydä silloin kun se itselle käy. Kiitos erittäin paljon vinkeistä, kyllä näillä eväillä jo jotain aikaan saadaan.

Tuo pintakäsittelypuoli vielä kiinnostaa, jos jollain on vinkkejä, niin kuuntelen mielellään.

Kun ei muuten, niin sitte tehään ite.
jukcat
04.12.2012 01:35:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iin siis Espoon työväenopiston Nikkariverstas on auki arksin ma ja to klo 12- 20 ja ti-ke klo 9.00- 17.00, sijaitsee suomenojalla Espoossa. Konesali jotain 9e tunti ja käsityöpuoli jotain 5e tunti- kunnon vehkeillä tekee tunnissa yhtä ja toista... (jos on jigit kunnossa ja tietää mitä tekee niin puuvalmis telebody syntyy tuolla noin 2h)
Vastapäätä tien toisella puolella on OP-puu josta löytyy leppää (Fiskarsista kaadettua tervalepäää joka on ihan ässä kamaa!)
Puita saa ehkä pahaiten Hakalan puutukusta Lahdesta- äskettäin aukesi yksityismyynti myös keravalaisessa firmassa, jonka nimeä en nyt muista mut voin selvittää- sielläkin näkyy olevan vaikka mitä hinnaston mukaan..

Pavezer: No mutta! Kiitos, nääs. :)

Nimenomaan Khayaa. Tykkään selailla pinoja ja kytätä kevyempää ja vaaleampaa Khayaa, joka on mun mielestä ihan oivaa. Painavaa ja tummempaa Khayaa ei kiinnostaa vuoleskella. Hyvä tietää, että Herttoniemestä löytyy.

Työväenopistojen kurssit on todettu hyväksi, mutta yrittäjän hajanaisilla aikatauluilla säännöllisyys ei aina luonnistu ja huomattavasti käytännöllisempää omasta puolesta olis bongata paikka, jossa voi käydä silloin kun se itselle käy. Kiitos erittäin paljon vinkeistä, kyllä näillä eväillä jo jotain aikaan saadaan.

Tuo pintakäsittelypuoli vielä kiinnostaa, jos jollain on vinkkejä, niin kuuntelen mielellään.

sex, juice and rock'n roll..
samipa
04.12.2012 19:28:52

Ollos hyvä minun puolesta !

...ja yksi helpotus, jottei tarvitse Lahteen ajella on Plecktra Tradeing jäähallin kupeessa, ne tekee muistaakseni Hakalan puutukun kanssa yhteistyötä eli tilaat kalikoita ja saat tavarat kotisi lähelle. Tosin ei pääse itse kopeloimaan kalikoita ennen ostoa.. Olen kuitenkin kuullu Hakalan puutukusta niin paljon hyvää, että varmasti saat tilaamalla oksattomia ja hyviä kalikoita näin toivoessasi.

-Sami

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti