Muusikoiden.net
04.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Otelaudan käsittely vahalla (sisältää yllätyksen)
1
Luukasa
12.11.2012 09:40:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs valmistumassa stratoprojekti jonka kaulan ja otelaudan käsittely tulossa piakkoin vastaan. Yllärihän tässä projektissa on semmoinen että otelauta on huokoista mahonki, ei luultavasti se paras vaihtoehto mutta en jaksanut tilata "oikeaa" otelautamateriaali ja semmoinen sopiva kapula kun tarpeettomana pyöri. Olen ajatellut kaulan värittömällä Osmo vahalla käsitellä kauttaaltaan, otelaudan mukaanlukien. Ajatuksia ja ennen kaikkea kokemuksia otelaudan, etenkin tälläisten erikoisten kokeilujen, vahaamisesta kaipaisin. Myös muita käsittelyvinkkejä otan mielelläni vastaan!

Toisessa projektissa onkin sitten loimukoivu-otelauta, jonka käsittelystä/soundista olisi mukava kuulla kokemuksia ja ajatuksia! =)

Tottakai olisi järkevämpää ehkä hommata ne kunnolliset materiaalit mutta kun köyhä ja jästipää olen. Lisään vielä että melkoinen puukorva olen että soundi ei tässä nyt ole se tärkein. Lähinnä (rakenteeltaan nimenomaan) soitettavat kitarat olisi tarkoitus onnistua tekemään ja mahdollisen onnistumisen jälkeen voi sitten kokeilla "oikeita" soitinpuita. :)

MPU
12.11.2012 12:29:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kai tuossa muuta voi kuin kokeilla. Mahonki on aika pehmeä otelautapuuksi mutta kokeilemalla tiedät miten se siinä käyttäytyy.

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti