Muusikoiden.net
05.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Naarmut
1
Leri
03.11.2012 11:34:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tytär siveli hieman hiomapaperilla akustisen Gibsonin kantta, hieman jäi skraiduja. Saiskohan niitä jotenkin tasoiteltua? Nitrolakkahan tossa on. Toisaalta eihän ne naarmut saundiin vaikuta.

jperala
03.11.2012 11:37:44

Leri: Tytär siveli hieman hiomapaperilla akustisen Gibsonin kantta, hieman jäi skraiduja. Saiskohan niitä jotenkin tasoiteltua? Nitrolakkahan tossa on. Toisaalta eihän ne naarmut saundiin vaikuta.

Itse olen saannut häivytettyä naarmuja hienolla hiomatahnalla ja kangas rätillä, mutta tätä kokeile vain omalla vastuulla :)

Nämä siis lakkapinnassa olevia, basso oli kyseessä.

Jazz Bass Fretless
veijo k
13.11.2012 21:20:40

Oon joskus kiillottanut lakkapintojen himmentymiä esim. erittäin - siis erittäin! - hienolla teräsvillalla, jota olen kostuttanut öljyyn (vaikkapa ruoka-). Jokin kalusteiden kiillotusöljy voisi myös toimia

s151669
14.11.2012 09:15:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos ne naarmut on puuhun asti niin älä ainakaan millään öljyllä pyyhi. Huonekalujen kiillotusaineissakin on usein silikoneja, jotka tekevät lakkakerroksen korjaamisesta mahdotonta...

Periaatteessa nitrolakka kait sulaa kiinni aiempaan kerrokseen, että ruiskulla vaan uutta kamaa ja kiillotus perään. Ei sillä että mä lakkaamisesta mitään tietäisin, mutta isot pojat kertoivat.

Antikitarasankari
Rämppy
14.11.2012 13:08:45

Hyvin kevyet pintanaarmut saa pois Virtusoso Premium Cleanerilla. Turvallinen nitrolakalle.
http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/4464

En sitten malttanut olla sanomatta.
Osteri
15.11.2012 19:19:50

Kaikki maali- ja lakkapinnat olen tähän mennessä kiilloittanut Farecla G10 tahnalla jota saa autotarvikeliikkeistä. Muuta ei ole tarvinnut. Nitrolakan hiomisesta ei kokemusta.

Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Jone the Bone
17.11.2012 13:37:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Leri: Tytär siveli hieman hiomapaperilla akustisen Gibsonin kantta, hieman jäi skraiduja. Saiskohan niitä jotenkin tasoiteltua? Nitrolakkahan tossa on. Toisaalta eihän ne naarmut saundiin vaikuta.

Kysäise täältä:

http://kitaratohtori.org/

Tapani Kärnä on turkulainen soitinrakentajamestari, ja häneltä olen ainakin itse saanut netin välityksellä kysymällä hyviä neuvoja. Avulias ja asiakaspalveluhenkinen alan ammattilainen, jonka erityisen vaikuttavaa kädenjälkeä on nähtävillä hänen sivustoillaan.

Kannattaa vilkaista sivuja, vaikkei olisi kysyttävääkään. Sivuilta voi oppia paljon uutta, myös kitaran omatoimisesta huollosta. Hatunnoston arvoinen paikka, kun nykypäivänä joku viitsii (ja haluaa) jakaa tietotaitoaan julkisesti, ja vieläpä aivan ilmaiseksi!

Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti