Muusikoiden.net
06.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Piirilevy, onko tästä kärähtänyt osa (pics included) :D
1
Leatherman
16.10.2012 22:37:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Stoori pikaisesti, ei liity musalaitteisiin mutta täältä voisi saada apua. Kyseessä siis LCD-monitorin ongelma.. kirjoitin aluksi toiselle forumille.

Eli miten menee,

näyttöön ei tule kuvaa, samalla piuhalla eri näyttöön = no problem (eli näytössä varmasti vika).

kun laittaa päälle käynnistyskuva tulee (Benq etc), jos kaapeli irti pystyy näyttämään näytössä viestin että kaapeli irti.

Näytön sivussa olevat tuunausnäppäimet ei näytä ruudulla mitään.
Näyttö osaa mennä ns, virransäästö tilaan normisti (jos wintoosa auki eikä tee hiirellä mitään), ja tulla siitä pois hiirtä liikuttamalla.

Kuvaa ei siis vain näy missään vaiheessa.

Juuri ennen hajoamista tähän jamaan oli outo ongelma jossa näytössä näkyi kaikki, mutta vain puolikkaalla näytöllä.. eli ns. väärässä suhdanteessa vain. Sitten kun koetin säätää meni pimeeksi, nyt tässä.

Jos löytyy ideoita syiksi niin kerro ihmeessä. Olen sen verran tee se itse mies että on kunnian kysymys koettaa korjata ennen uuden hankkimista :)

----

edistystä tuosta tähän hetkeen,
Itse pysyy kolvi kädessä mutta termejä en tiedä. Availin tuon vanhan Benqun nyt pienellä ähertämisellä sain ainakin kaiken irti (ei funtsita sitä takaisin kasaamista vielä). Tutkailin pääpiirilevyä, mutten nähnyt tässä, tuota yleisintä, yhtään kapasitaattoria ylös pullistuneena, mutta piirilevyn toiselta puolelta noteerasin:

http://www.freeimagehosting.net/ncxqg
päältä tuollainen
http://www.freeimagehosting.net/6xii1

Olisiko tuommoinen musta läjä merkki kärähtäneestä osasta (resistoriko tuo oli?)

Kiitos jo vastauksista, jos joku ei tiedä mutta tietää forumin mistä kannattaisi kysellä niin loistavaa.

EDIT: avautuu näköjään hiton hitaasti kuvalinkit..

"Wisest men follow their own directions" -Euripides
s151669
16.10.2012 22:47:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuva on hiiiukan sumea, mutta vaikuttaisi siltä että se itse vastus tuskin on kärähtänyt, tai jos onkin, niin sen kärähtäminen ei todennäköisesti ole syy vaan seuraus. Eli jokin mikä saa virtansa sen vastuksen kautta saattaapi olla oikosessa.

Antikitarasankari
Leatherman
16.10.2012 22:59:41

Lisään vielä pikaisesti kuvan itse piirilevystä:

http://www.freeimagehosting.net/6qg48

Ei ole mikään ylimonimutkainen piirilevy selväsitkään.. vasemmalla alhaalla tuo "kärähtänyt" palikka..

En osaa sanoa mikä sitten olisi oikkarin aiheuttava osa.. voin tutkia huomenna enemmän ja kirjoittaa tarkemmin jos keksin, muita piirilevyjä kuitenkaan näytössä ei ole, tuo ja sitten toinen, suht pieni levy mihin tulee kiinni johto tietokoneen ja näytön välille, siinä en nähnyt mitään häikkää.

Old Joe
16.10.2012 23:33:29

Juotospuolen kuvassa on epäilyttävän näköinen komponentti (Zenerdiodi?) palaneen juotos kohdan alapuolella. Koskapa piirilevy juotoksen kohdalta on kärähtänyt, voi syy olla myös ns. kylmäjuotoksesta, jossa komponentti tinoineen on irti alustasta ja kipinöinti on polttanut piirilevyä.

Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
Leatherman
17.10.2012 13:46:45

hmm.. ok, onko tässä toivoa korjailla levyä itse? ..ostaa noita osia ja kolvailla kiinni.

Hommasin jo uuden näytön, mutta ei vanhan korjaamisesta / myymisestä mitään haittaa ole..

tommiot
17.10.2012 14:02:10 (muokattu 17.10.2012 14:02:42)

Leatherman: hmm.. ok, onko tässä toivoa korjailla levyä itse? ..ostaa noita osia ja kolvailla kiinni.

Hommasin jo uuden näytön, mutta ei vanhan korjaamisesta / myymisestä mitään haittaa ole..

Kokeile korjata noi juotokset ja puhdista piirilevy. Näyttää ihan kamalalta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti