Muusikoiden.net
11.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cry babyn kumipäällisen vaihto
1
Ekku01
24.09.2012 23:26:53 (muokattu 25.09.2012 07:50:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tollanen vajaat parikymmentä vuotta vanha wah-pedaali, jonka päälliskumi on vaihdon tarpeessa. Uusi on jo postissa tuloillaan, mutta vinkkejä tuon kumiläpyskän vaihtamiseen ottaisin mieluusti vastaan.

Lähinnä kuinka / millä liimalla(?) tuo originaali on kiinnitetty? Vai olisiko niin onnellisesti, että noissa Dunlopin varaosissa olisi valmiina tarrapinta tms?
Tiukasti tuntuu olevan kiinni joka tapauksessa, mutta eiköhän tuo vanha jollain konstilla irtoa.

Tuollainen osa siis kyseessä: https://s3.amazonaws.com/assets.lucibox.com/wahtread.jpg?vvid=1752206

EDIT: Vastaankin itse itselleni: kaksipuoleisella teipillä/tarralla oli kiinni ja irtosi sittenkin kohtalaisen vaivattomasti ja siististi kun vain ensin sai kumiläpyskän kulmasta otteen. Toivottavasti ovat laittaneet Dunlopilla varaosapäällisen mukaan myös sopivan kiinnitysteipin.

"Joh. 3:16"
wilo
25.09.2012 10:37:44

Jos ei tule teippiä mukana, suosittelen kontaktiliimaa. Pysyy hyvin ja tarkoitettu juuri tuollaiseen.

Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi.
Ekku01
25.09.2012 21:09:32

wilo: Jos ei tule teippiä mukana, suosittelen kontaktiliimaa. Pysyy hyvin ja tarkoitettu juuri tuollaiseen.

Kiitos vinkistä. Eiköhän tuo homma näillä eväillä jo onnistu.

Ekku01
25.09.2012 23:06:25

Sitten vielä Cry babyn varaosista - tosin ohi otsikon:

Mihin nämä kaikki kaksitoista kuminpalaa on tarkoitettu? Etenkin nuo joissa on reikä keskellä?

http://viewitem.eim.ebay.fi/NEW--Du … r-grommets-ECB124/150625726384/item

Omassa wahissa on edessä kaksi pehmusteena ja takana yksi, siis yhteensä vain kolme.

wilo
26.09.2012 08:33:45

Ekku01: Sitten vielä Cry babyn varaosista - tosin ohi otsikon:

Mihin nämä kaikki kaksitoista kuminpalaa on tarkoitettu? Etenkin nuo joissa on reikä keskellä?

http://viewitem.eim.ebay.fi/NEW--Du … r-grommets-ECB124/150625726384/item

Omassa wahissa on edessä kaksi pehmusteena ja takana yksi, siis yhteensä vain kolme.

Wahin kiikun alla pehmusteena oon noita kans nähny, mutta eipä oo kolmea enempää per pedaali tullu vastaan.
Samanlaisia reiällisiä kumitötteröitä on ollu joidenkin laitteiden johtojen läpiviennissä; estää johdon hinkkautumisen rikki metallia tai muovia vasten.

Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi.
Ekku01
26.09.2012 10:49:01

wilo: Wahin kiikun alla pehmusteena oon noita kans nähny, mutta eipä oo kolmea enempää per pedaali tullu vastaan.

Ilmeisesti - kun tuossa on eri kokoisia - on ideana, että voi "säätää" wahin liikeradan määrää alku- ja loppupäissä.

Samanlaisia reiällisiä kumitötteröitä on ollu joidenkin laitteiden johtojen läpiviennissä; estää johdon hinkkautumisen rikki metallia tai muovia vasten.

Niin taitaa olla. En tosin keksi mihin nuo omassa Cry babyssani tulisi kun siinä ei moisia ennestään ole. Liekö sitten niin, että joissain (uudemmissa?) malleissa on?

Ekku01
28.09.2012 18:13:20

wilo: Jos ei tule teippiä mukana, suosittelen kontaktiliimaa. Pysyy hyvin ja tarkoitettu juuri tuollaiseen.

Teippi tuli mukana ja kumilätyn kiinnitys oli erittäin helppo toimenpide. Laitoin vielä varmuudeksi vähäksi aikaa kirjan sekä viiden kilon painon wahin päälle, jotta teippi tarttuisi varmasti tasaisesti kiinni. Hyvin tuntui tarttuvan.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti