Muusikoiden.net
10.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hurinaa koskiessa potikoihin
1
db1
25.07.2012 20:22:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan Epiphone Les Paul Prophecy Custom EX -kitaran, josta löytyy EMG-81 ja EMG-85 mikit. Ongelmana on hurina, jota syntyy koskiessa potikoihin. Lisäksi kuuluu suhinaa (samantyyppistä kun mikkiin puhaltaisi) potikoita pyöriteltäessä. Tämä kaikki alkoi kun kolvasin jakin paremmin kiinni. En oikein jaksa uskoa, että samaan aikaan omien sähellysten kanssa potikat olisi tulleet tiensä päähän.

Kitaran sisusta tarkasteltaessa näyttäisi kaikki Kiinan pojan kolvaukset olevan paikallaan, enkä oikein osaa paremmin tarkastaa niitä, kun kaaviokuva on melko erilainen sisustaan verrattuna (http://www.emgpickups.com/content/wiringdiagrams/ZW_0230-0108D.pdf)

Mitään havaintoa viasta vai olisiko viisainta kiikuttaa skeba alan miehille?

Sahtikone
25.07.2012 20:26:03

db1: Omistan Epiphone Les Paul Prophecy Custom EX -kitaran, josta löytyy EMG-81 ja EMG-85 mikit. Ongelmana on hurina, jota syntyy koskiessa potikoihin. Lisäksi kuuluu suhinaa (samantyyppistä kun mikkiin puhaltaisi) potikoita pyöriteltäessä. Tämä kaikki alkoi kun kolvasin jakin paremmin kiinni. En oikein jaksa uskoa, että samaan aikaan omien sähellysten kanssa potikat olisi tulleet tiensä päähän.

Kitaran sisusta tarkasteltaessa näyttäisi kaikki Kiinan pojan kolvaukset olevan paikallaan, enkä oikein osaa paremmin tarkastaa niitä, kun kaaviokuva on melko erilainen sisustaan verrattuna (http://www.emgpickups.com/content/wiringdiagrams/ZW_0230-0108D.pdf)

Mitään havaintoa viasta vai olisiko viisainta kiikuttaa skeba alan miehille?

Ei tuo pahalta kuulosta, etköhän sinä sen kuntoon saa. Tarkista että maadoitukset on kunnossa, ettet vaan vahingossa nykäissyt jotain irti samalla kun tinailit. Sitten potikoitten elvyttely kontaktisprayllä ja pyörittelemällä. Ehkä ei ole pahitteeks jos pöhäyttää paineilmalla varovasti sitä ennen.

Nämä hommat minä tekisin itse ekana.

Riders on the storm.
finnstar
26.07.2012 22:12:30

jakin johdot väärin päin.

Gabe
29.07.2012 00:55:58

finnstar: jakin johdot väärin päin.

Mun veikkaus myös. Samanlaista mulla teki kun oli väärinpäin.

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
db1
31.07.2012 19:14:56

finnstar: jakin johdot väärin päin.

Sehän se oli kuin olikin vialla. Nyt tuntuu soivan taas entiseen malliin :) Kiitoksia nopeista vastauksista koko porukalle!

ps. Alle kympin honkkarin kolvilla en kolvaa enää mitään. Sormet kuumenee enemmän ku tinalanka :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti