Muusikoiden.net
03.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran kaula/lapa osa irronnut, liimausohjeita?
1
Paskanäppi
10.07.2012 12:05:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli omistan Fender CD-60 akkarin ja koira onnistui kitaran kaatamaan kielet edellä lattiaan jonka johdosta kaulan yläpäässä olevat kaulan liimaukset pettivät, ainaki halkeaman muodosta päättelen että liimaukset pettivät. Rahaa ei oo uuttakaan ostaa joten pitäs jollain saada liimattua toi kuntoon.. Mitä liimaa kannattaa käyttää ja millä saadaan liimaus menemään niin ettei kaula taitu tai vastaavaa?

paskis
Gabe
11.07.2012 15:18:23

Minkälaiset kädentaidot ja välineet sulla on käytössä? Usein nämä itse tehdyt lavanliimaukset on vähän surullisia tapauksia :/

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
tele09
11.07.2012 16:05:09

Jos aiot itse tehdä niin alustavasti hommaa puristimia, puulevyjä, saha sekä titebond liimaa.

Paskanäppi
12.07.2012 09:52:43

Kädentaidot on mitä on, kyllähä tuota on huonekaluja remppailtu mut tää taitaa olla vähä tarkempaa hommaa? Välinteitä ei oo oikeestaa mitää, lainaan saan tutulta raksaäijältä luultavasti sen mitä tarviin... Nyt niitä ohjeita? Kitaran hinta on aböyt 120 - 130€ ja korjaus ammattilaisella maksais kuulemma jotai 150€ joten en lähe korjauttamaan eikä mulla oo siihe uuteenkaa varaa ku oon kesälomalla lusiva opiskelija...

paskis
Kefiiri
12.07.2012 09:58:21

Paskanäppi:Nyt niitä ohjeita?

Liimaa väliin ja puristukseen... tämän tarkempia ohjeita on vaikea antaa näkemättä tapausta.

veijo k
03.09.2012 17:52:54

Melkein mikä tahansa puuliima toimii, mutta kyllä siinä osaamista vähän tarvitaan. Ja kunhan et tee niin kuin yks kaverini: lapa oli murtunut (ei vielä irti) ja sanoin sille, että osaisin sen korjata. Ei uskonut - porasi läpi murtumakohdan kolme viiden millin reikää, veti koneruuvit siitä läpi. Sen jälkeenkin kyllä korjasin sen epoksilla ym., mutta kaunistahan siitä ei saanut. Kohtuusiistin kyllä, kun jaksoi petsailla ja lakkailla jne. No - otinkin sen enemmän harjoituksena ym.
Muuten olen tuollaisia murtumia pari korjannut ihan vain niin, että sopivaa liimaa (Titebond, ohut epoksi - ei siis paksua tuubitavaraa - ja kyllä ihan perinteiset PVAc-puuliimatkin toimii) vähän avarrettuun rakoon (ympäristö suojattuna), sitten puristus ja kaiken kuivuttua viimeistely haluttuun malliin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti