Muusikoiden.net
04.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Telecasterin modaus ongelma
1
herlevi
29.06.2012 18:52:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin teleen seymor duncanin Hot Rails-mikit ja Fenderin 4-asentoisen mikkivalitsimen tarkoituksena laittaa sarjaan/rinnan valitsin systeemit siihen. Mikit ovat humbuckerit.

Johdotin sen seymor duncanin sivuilta löytyvien ohjeiden mukaisesti ja tein kolvaukset todella huolellisesti (moneen kertaan itseasiassa).

Ongelmana on nyt se, että en saa millään mikkivalitsimen 1-asentoa toimimaan. 1-asennossa pitäisi toimia pelkän tallamikin. Nyt 1-asennossa kuuluu sama kuin asennossa 2 eli talla- ja kaulamikki rinnan. Muut asennot toimivat oikein.

Olen yrittänyt etsiä apua eri foorumeilta, mutta ei löydy.
Asiaa helpottaisi jos tietäisi tarkemmin kuinka 4-asentoisen mikkivalitsimen toimintaperiaate menee..

Gabe
29.06.2012 21:13:45

Kannattais varmaan kiikuttaa jollekin soitinrakentajalle/korjaajalle, se sais sen ainakin toimimaan :)

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
herlevi
30.06.2012 07:46:21

Gabe: Kannattais varmaan kiikuttaa jollekin soitinrakentajalle/korjaajalle, se sais sen ainakin toimimaan :)

Projektiksi hommatun kitaran kiikuttaminen ammattilaiselle ei oikein kuulu projektien luonteeseen :) Itse kun tekee niin oppii.

Sen verran olen perehtynyt, että kaulamikki kytketään päälle ja pois maadoituksen kautta eikä kuuman johdon kautta kuten normaalisti. Kaulamikki ei sammu sen takia, että sille vuotaa jostakin maata..mutta mistä :O Normaalissa telen kaulamikissä pitäisi asentaa erillinen maa ja katkaista hyppyjohto mikistä, mutta humppereissa semmoista ei taida olla

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti