Muusikoiden.net
10.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänieristetyt kuulokkeet
1
okspadt
11.06.2012 13:01:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve.

En tiedä tuliko oikeaan aihealueeseen, mutta en nyt äkkiseltään löytänyt muitakaan keskusteluja Googlen kautta. Olisiko suosituksia sellaisista kuulokkeista.. että että.. Ajatuksena sellainen, että kuunnella livenä esim. omaa soittamista (esim. kun soitan viulua mm.) tai laulamista, että ei kuuluisi ympäristön äänet ollenkaan (vaikka en tiedä pystyykö täysin sellaisia tilassa olevia kuulokkeita löytämäänkään) vaan että pystyisi rauhassa häirittömässä tilassa kuuntelemaan sitä ääntä. Niin kaipaisin suosituksia sellaisista kuulokkeista. Minä en kun tarkkaan tiedä millaista tarjontaa on ja mihin hintaan, niin sanotaan vaikka, että budjettina olisi ehkä jonkun.. 100e. Ei mielellään paljoa yli. Siihen hintaan uskoisin saavani ihan hyvät kuulokkeet tähän musiikintekotarkoitukseen.

wilo
11.06.2012 13:39:57

Koska pitempiaikaista kokemusta on vain yhdestä alle satasen suljetusta luurista, en osaa suositella mitään tiettyä mallia. Tässä on asioita, joihin kannattaa kiinnittää huomiota luureja hankkiessa.

Yleisesti ottaen suosittelen ns. circumaural-tyyppisiä luureja eli sellaisia, joiden pehmuste tulee korvan ulkopuolelle. Ainakin mulla ne tuntuisivat mukavimmilta päässä ja ulkoisten äänten vaimennuskin taitaa olla usein parempi. En hankkisi noise-canceling -luureja, koska ne vaativat pariston tai virtalähteen ja tekniikka ei taida ihan vielä mahtua satasen hintaluokkaan yhdessä hyvän äänenlaadun kanssa.
Kannattaa suosia luureja, jonka johdon voi vaihtaa. Lisäksi kokoon taitettavuudesta on ollut mulle hyötyä ja siitä, että luurien mukana tuli kotelo, jossa ne kulkevat suojassa.
Sennheiser HD-380 Prosta siis on kokemusta ittellä ja ne vaimentavat kohtuullisen hyvin, tuntuvat mukavalta päässä ja saundi on erittäin tasapainoinen ja miellyttävä. Niitä voin suositella, mutta muista ei ole paljonkaan kokemusta.

Sotahippi
11.06.2012 13:46:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No studiopuoli olisi varmaan ollut sopivampi alue.
Suljettuja (closed back) kuulokkeita on maaillma väärällään. Sennheiser, AKG, Shure, Beyerdynamic, Sony...
Jos sulla on jotain ihan erityisiä vaatimuksia sen vaimennuksen suhteen, niin sitten on olemassa ihan erikoisia kuulokkeita siihen tarkoitukseen:

http://www.thomann.de/fi/extreme_isolation_ex29_w_limited_edition.htm

Jos taas keveys ja mukavuus on tärkeämpiä, suosittelen AKG:tä kun niillä on tuo itsesäätyvä panta:

http://www.thomann.de/fi/akg_k272_hd.htm

Tässä nyt vain pari esimerkkiä. Itse se pitää loppujen lopuksi tietää, mitä haluaa.

Tympee Huttunen
11.06.2012 13:57:26

Itse olen havainnut erittäin hyväksi ja edulliseksi ratkaisuksi työntää Kossin Sparkplugit korviin ja Peltorit korvien päälle. Siinä voi huudattaa vaikka 100W Marshallia ja huomata että on pakko vähän avata sitäkin kanavaa kuulokkeisiin.

Aki
11.06.2012 20:32:39

Sennheiser HD280 sulkee tiukemmin kuin HD380, mutta ei ole aivan yhtä hyväsoundinen. AKG:n K2xx-luurit eivät sulje ulkoisia ääniä järin hyvin.

In-ear- kuulokkeet ja Peltorit olis kyllä ehdottomasti parhaiten sulkeva vaihtoehto, vaikkakin nappikuulokkeista kovin monella ei pääse yhtä tasapainoiseen soundiin kuin isoilla kupeilla. Nuforce on mun kokeilemista ehdottomasti paras, joten ostin niiltä poistuvaa mallia useamman satsin. Uudet n. 70€ maksaneet napit myyn 40€:lla.

"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
basisti1971
13.06.2012 05:57:37

Moi.

Lastinen: Itse olen havainnut erittäin hyväksi ja edulliseksi ratkaisuksi työntää Kossin Sparkplugit korviin ja Peltorit korvien päälle. Siinä voi huudattaa vaikka 100W Marshallia ja huomata että on pakko vähän avata sitäkin kanavaa kuulokkeisiin.

Ehdottomasti kustannustehokkain ratkaisu, semminkin kun noita kuulosuojaimia tuppaa tarvitsemaan alvariinsa jos jonkinmoisessa puuhassa.

Omakohtaisesti äänieristykseltään parhaat luurit ovat olleet Kossin "Red Devil"- eli krd771- antiikkikannut, mutta ainakin mun päähän ergonomia on hiukan kenkku.
Yleensä löytyvät valveutunempien hifisti(iso-)vanhempien aarrearkuista tai kirpputoreilta kun perikunnat siivoaa.

T:Samuli

Sahtikone
13.06.2012 09:03:29

Rumpalin kuulokkeet lienee myös yksi budjettiin sopiva ratkaisu. Minulla on käytössä t.bonen sellaiset.
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_hd990d.htm

Ääni ei parasta laatua ole, varmasti tuo edellä mainittu Koss/muu korvanappi+kuulonsuojaimet on äänenlaadultaan parempi ratkaisu. Ja kunnon kuulonsuojaimilla on mahdollista vaimentaa enemmän kuin näillä... Mutta tässä kuitenkin vielä yksi vaihtoehto lisää.

Nämä kuulokkeet ei istuneet ainakaan minun päähän kovin mukavasti, mutta lisäämällä toiset "pehmusteet" kupuihin näistä tuli oikein käyttökelpoiset. Jopa vaimennus parantui. Pehmusteet nappasin peltoreista, niissä oli vielä sen verran ärhäkkä liima että tarttui t.bonen pehmusteisiin ilman mitään sen kummempaa... Sen kun vaan painoi kiinni.

Riders on the storm.
htm
14.06.2012 00:26:10

Sahtikone: Rumpalin kuulokkeet lienee myös yksi budjettiin sopiva ratkaisu. Minulla on käytössä t.bonen sellaiset.

Nää on hintaansa nähden oikein mainiot.

www.signumfreud.com
LaMotta
18.06.2012 19:27:34 (muokattu 18.06.2012 19:29:48)

Itse hankin hiljattain tällaiset lavamonitorointia varten. Toimii.

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/11201/fqcx

Tulppaosa muistuttaa ominaisuuksiltaan sormien välissä puristeltavaa korvatulppaa.

"Hyvä ja halpa? Osta molemmat!"
MPU
18.06.2012 19:45:49

htm: Nää on hintaansa nähden oikein mainiot.

Soundi vaan on todella surkea. Minkäänlaista bassotoistoa noista ei saa. Meillä on treeniskäytössä Shuren nappikuulokkeet. Vaimentavat rumpujen akustisen äänen melko kuulumattomiin. Ainoa miinus siitä, että pidempään korvassa pidettäessä painaa korvaa. Valettu tulppa lienee ainoa painamaton vaihtoehto, tosin silloin hinta pompsahtaa jo aika kovaksi.
Marko

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Aman
25.06.2012 12:12:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sahtikone: Rumpalin kuulokkeet lienee myös yksi budjettiin sopiva ratkaisu. Minulla on käytössä t.bonen sellaiset.

Ääni ei parasta laatua ole...

Minä joskus tällaiset ostin äänityskäyttöön, kun tarvitsin suljettuja luureja. Luurit kyllä sulkee todella hyvin, mutta en tiedä kuinka paljon noissa on laadun kanssa heittelyä sillä soundi on jotakin aivan järkyttävää. Ei minkäänlaista alapäätä ja joku todella hirveän piikikäs taajuus puskee läpi kuin jäänaskali korvaan. Yhtä paljon käyttöä noilla on mulle kuin Peltoreille, enkä tämän perusteella uskaltaisikaan suositella mihinkään muuhun kuin kuulosuojaimiksi.

Näistä ei ole kokemusta, mutta tuntuvat keräävän kehuja budjettihintaluokassa:
http://www.thomann.de/fi/superlux_hd662_f.htm

-Ari

'Naisvetoista poprokkia' Jessica Wolff tai 'to seventies and back' Gonzo Sombrero
Aman
25.06.2012 12:14:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Itse olen havainnut erittäin hyväksi ja edulliseksi ratkaisuksi työntää Kossin Sparkplugit korviin ja Peltorit korvien päälle. Siinä voi huudattaa vaikka 100W Marshallia ja huomata että on pakko vähän avata sitäkin kanavaa kuulokkeisiin.

Onpas muuten piru vieköön hyvä idea. Ei ole omaan päähän tuo juolahtanut. Menee kokeiluun :)

-Ari

'Naisvetoista poprokkia' Jessica Wolff tai 'to seventies and back' Gonzo Sombrero
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti