Muusikoiden.net
08.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Humbucker yksikelaisen tilalle
1
jniska
10.06.2012 10:48:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Straton mikkivaihtoja koskevia ketjuja on vaikka kuinka ja sieltä lukemalla perusperiaatteet selvisivätkin, mutta kun tämä kitaraon vähän erilainen, on pakko kysyä muutama tarkentava kysymys.

Kitara on Ibanez FRM 100 tr
http://www.ibanez.com/ElectricGuitars/model-FRM100

Laitanko humbuckerin tuolla tavalla kulmaan, niinkuin on tuo yksikelainenkin?
Miten sijoitan humbuckerin suhteessa tuohon yksikelaiseen, humbuckerin tallanpuoleiset navat tuon yksikelaisten napojen kohdalle vaiko humbuckerin keskilinjan tuon yksikelaisen keskilinjan kohdalle.

Noihin kysymyksiin kun saisi vastauksia ja perustelut että miksi niin. Vaikuttaako sijainti miten paljon saundiin yms..

Ai niin, asennettava mikki on Sheptone Tribute Bridge

Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !!
wilo
10.06.2012 23:35:44 (muokattu 10.06.2012 23:37:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä laittaisin mikin suoraan siksi, että muuten napapalat eivät satu niin hyvin kielten kohdalle (tämähän on enimmäkseen ulkonäköseikka). Yrittäisin saada mikin n. 2 cm päähän tallasta, koska se on osoittautunu mulle optimaaliseksi saundin osalta; jos on kauempana tallasta, puuttuu jotenkin tietynlainen purevuus. Jos pleksin alla sattuu olemaan sopivasti tilaa vasta 2,5 cm tai 3 cm päässä, en kuitenkaan lähtisi jyrsimään kitaraa - paitsi jos on kunnon työtilat ja jyrsin saatavilla.

Edit: niin ja mun korvaan tallamikin siirtäminen sentin verran vaikuttaa saundiin jo selvästi. Kaulamikki ei ole niin kriittinen paikasta kuin tallamikki.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti