Muusikoiden.net
06.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Voiko tele toimia hevikeppinä?
1
e0700719
08.05.2012 08:57:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mitään syytä, ettei squierin tele toimisi 13 kielisetin kanssa ja C-drop vireessä? Jos sen siis siihen säätää ja laittaa mikit sen mukaan. Onko jotain syytä ajatella, että tommonen 6 palan fender tyyppinen fix talla ei olis siihen sopiva tai sitten "suora" lapa tai joka pulttikaulaisuus? String tree luultavasti saisi olla järeämpi.

laurilaguitars.blogspot.com
Jeszse
08.05.2012 09:37:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=IC0bUT-l3eY

Karvamammutti: Mutta siulla on ultra-secks-Salovaara -ääni.| The Jasser Arafats | Alternaty
joseplluissans
08.05.2012 10:48:56

http://www.last.fm/music/Jim+Root/+images/27928493
Jos Jim Root pystyy soittamaan heviä telellä, niin kyllä sinäkin...

Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
phiit
08.05.2012 11:11:37

jämäkämpi tele on hevihommissa kuin strato, täällä tele ollut 10 setillä drop c vireessä, hyvin suju nauhotuksissa

Gabe
08.05.2012 12:46:22

Tele on mennyt hevikeppinä enemmän kuin mainiosti :) Sellainen pyörylän muotoinen string tree kannattaa muutenkin vaihtaa. Jos sulla siis sellainen perhosmallinen on nyt siinä?

Elämäni tarkoitus on olla varoittavana esimerkkinä muille.
e0700719
09.05.2012 10:33:06

Laitetaankos teleen F-spaced humpparit vai pitääkös siitä olla nuo perus kapeemmat.

Kun kattelin ebaystä pickguardia niin siinä oli mikinreijät mielestäni mitotettu gibson tyyliin.

samantien
09.05.2012 11:08:05

e0700719: Laitetaankos teleen F-spaced humpparit vai pitääkös siitä olla nuo perus kapeemmat.

Kun kattelin ebaystä pickguardia niin siinä oli mikinreijät mielestäni mitotettu gibson tyyliin.

Riippuu täysin tallan kielijaosta. Fenderin leveällä jaolla tallamikiksi F-spaced. Mikin ulkomitat on F-spaced mikissä ihan samat. Sitäpaitsi kovat jätkät tekee pleksit itse, eikä tilaile niitä valmiina!

No eipä tässä... Mitäs ite?
e0700719
09.05.2012 11:45:09

samantien: Riippuu täysin tallan kielijaosta. Fenderin leveällä jaolla tallamikiksi F-spaced. Mikin ulkomitat on F-spaced mikissä ihan samat. Sitäpaitsi kovat jätkät tekee pleksit itse, eikä tilaile niitä valmiina!

hmm... joo vois kyllä tehdä. Mulla lojuu tuossa INF 3 ja INF 4 ylimääräsenä mikkeinä. Taidanpa koittaa ne asetella tohon. Ebaystä ensiks tommonen humpparitalla 54mm välillä niin luulis hoituvan. Muistaakseni tuo squippaduippa on muutenki tolla kielijaolla niin kaulanki kans pitäis mennä yhteen.

e0700719
09.05.2012 12:06:37

e0700719: hmm... joo vois kyllä tehdä. Mulla lojuu tuossa INF 3 ja INF 4 ylimääräsenä mikkeinä. Taidanpa koittaa ne asetella tohon. Ebaystä ensiks tommonen humpparitalla 54mm välillä niin luulis hoituvan. Muistaakseni tuo squippaduippa on muutenki tolla kielijaolla niin kaulanki kans pitäis mennä yhteen.

Edit: Tilasin kiinasta makso 7 euroa posteineen talla :EEE

tästä kitarasta kun ei muutenkaan tuu mikään laatuosien keräispiste.

Gabe
09.05.2012 13:02:54

Kyllähän sekin varmaan asiansa ajaa. Joistain kiinalaisista on vain vähän karmeita kokemuksia noin kestävyytensä puolesta.

e0700719
09.05.2012 15:01:22

Gabe: Kyllähän sekin varmaan asiansa ajaa. Joistain kiinalaisista on vain vähän karmeita kokemuksia noin kestävyytensä puolesta.

Joo no lähinnä sen pohjalevyn takia ostin, laitan luultavasti jotkut ylimääräset terästallapalat. En jaksanu alata rosterista vääntämään tommosta plattaa ja kiikuttamaan kromattavaksi, vaikka kyllä sekin olis varmasti onnistunu, vaan maksanu enemmän.

J.Nikkanen
09.05.2012 16:34:43

e0700719: Joo no lähinnä sen pohjalevyn takia ostin, laitan luultavasti jotkut ylimääräset terästallapalat. En jaksanu alata rosterista vääntämään tommosta plattaa ja kiikuttamaan kromattavaksi, vaikka kyllä sekin olis varmasti onnistunu, vaan maksanu enemmän.

Miksi se rosteri olisi tarvinnut kromata? Harjattu pintahan olisi tosi heviä!

Synkeetä paskaa.
Gabe
09.05.2012 18:41:44

Mä päinvastoin etsin aina ei kromattuja :D

e0700719
09.05.2012 23:46:45

Harjattu rosteri on väsynyttä, oon kyllästyny. Keltapassivointi ja sinipassivointi on tätä päivää ;)

Jos oikeenrupeis kaiveleen yhestä paikasta, saattais tommosen platan saada titaanista......

Gabe
10.05.2012 00:51:10

Mistä sais? Muakin vois kiinnostaa.

wilo
10.05.2012 14:11:39

e0700719: Harjattu rosteri on väsynyttä, oon kyllästyny. Keltapassivointi ja sinipassivointi on tätä päivää ;)

Joku kirkas epoksimaali vois olla kans riittävän erikoinen; ei oo kävelly vielä vastaan semmosta...

Hillboy
10.05.2012 15:13:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Harjattu rosteri on väsynyttä, oon kyllästyny. Keltapassivointi ja sinipassivointi on tätä päivää ;)

Jos oikeenrupeis kaiveleen yhestä paikasta, saattais tommosen platan saada titaanista......

Kuinka helmi olis titaaninen talla yhdestä palasta. Ite teettäsin heti kopion PRS:n kiinteällä intonaatiolla olevasta wraparoundista. Paljonkohan sellanen tulis jossain CNC-koneistamosssa maksamaan?

Tässä oli kyllä kyse jostain aivan muusta, eikä edes telestä... sori

- L

"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
e0700719
10.05.2012 16:31:42

Hillboy: Kuinka helmi olis titaaninen talla yhdestä palasta. Ite teettäsin heti kopion PRS:n kiinteällä intonaatiolla olevasta wraparoundista. Paljonkohan sellanen tulis jossain CNC-koneistamosssa maksamaan?

Tässä oli kyllä kyse jostain aivan muusta, eikä edes telestä... sori

- L

Kyllä se olis kallis tehdä yhden kappaleen sarjana. Vaikeet kiinnitykset perus cnc koneella. Tosi monta eri työstöjaksoa ja kuvat pitäis tehdä jokasesta....

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti