Muusikoiden.net
09.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: HSH vai uima-allas stratoon?
1
Imper
21.03.2012 09:00:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro!

Mulla on Fenderin American Vintage '62 kitara, johon tahtoo täys kokoset humpparit kaulaan ja tallaan. Eli siis jyrsimiseksi menee.

Nyt kun rupesin mittailemaan bodya niin:

Straton body on 45mm paksu. Mikkikolot on 16mm syviä. Jousiallas kitaran toisella puolella on 16mm. Joten mikkikolojen ja jousialtaan välissä on 45mm - 16mm - 16mm = 13mm puuta.

Ongelma: Noi mun hianot nikkelikuoriset burstbuckerit on 30mm korkeita, koska niissä on näköjään vintagetyyliin pitkät jalat (1/2"). Joten ne nousee aivan liian korkealle mikkikoloista (14mm kitaran kannesta, 11mm pleksistä).

Mitä tehdä? Mun jos haluaisin asentaa noi mikit, mun tarvis tehdä routtauksista noin 10mm syvempiä, jotta mikit sais säädettyä tarpeeksi matalalle. Sitten puuta jäis mikkicavityn ja jousialtaan väliin vaan 3mm. Kuulostaa aika vähältä.

Voiko joku mitata, paljon uima-allas-Fendereiden kolojen syvyydet on (paljon puuta jää mikki- ja jousikolojen väliin).

Mistäs noita matalajalkaisia humppareita saa muuta ku Bare Knucklelta (1/4"). Minkä mittaiset jalat noissa moderneissa humppareissa on (Duncanit jne.), voisiko joku mitata?

Onko yleisesti ottaen porukalla mielipiteitä, että tehdäkö uima-allas vai pelkästään jyrsiä kolot humppareille kaulaan ja tallaan?

Kiiiitos.

Everyone is a per-son
e0700719
21.03.2012 10:35:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisko porata pelkästään lisää tilaa niille humpparin jaloille routtauksne reunoihin?

laurilaguitars.blogspot.com
fox
21.03.2012 11:39:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

e0700719: Voisko porata pelkästään lisää tilaa niille humpparin jaloille routtauksne reunoihin?

Samaa aattelin.. Se ei ihan "hirveitä" haittaa, vaikka sitte vetäs sinne jousipoteroon asti reijät.. Yhen tutun Stratossa oli noin toimittu. Jousipirrasta tuleva maadotuspiuhakin oli siitä löytänyt uuden reitin näppärästi.. =)

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
samantien
21.03.2012 13:55:53

Mittaa takana olevan kolon leveys ja katso onko se kapeampi kuin mikin jalkojen väli. Itse tein just muutaman bodyn stratotallalla/humbucker koloilla ja mikkien jalat jäi just sopivasti takana olevan kolon ulkopuolelle. Koko mikin kolon syventäminen tuohon mittaan kuulostaa melko järjettömältä ajatukselta.

No eipä tässä... Mitäs ite?
mikkojii
21.03.2012 15:16:41

Uima-altaissa näkee lähes poikkeuksetta ratkaisua missä mikkien alla kolo on tuon mainitsemasi noin 16 mm syvä ja reunoilla kulkee syvemmälle jyrsitty ura minne sopii mikkien jouset/ruuvit. Sen syvyyttä en osaa vahvistaa, mutta luokkaa +10 mm ne silmämääräisesti ovat. Googlettamalla löytyy varmasti mallikuvia.

Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti