Muusikoiden.net
09.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yksikerroksisen piirilevyn layout apuja
1
Solex
04.03.2012 22:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen aloitellut Eaglella harjoittelun piirtämällä uudelleen joitain tunnettujen ja suht. yksinkertaisten pedaalien kytkentäkaavioita.

Minulla on suuria vaikeuksia saada aikaan kohtuullisia piirilevyjen layoutteja. Tarkoitan, että kun rupean siirtelemään komponentteja paikoilleen, tuntuu ylivoimaiselta saada kaikki tinasillat oikeille hyville paikoille. Aina jää jokin
kohta mihin pitäisi vetää hyppylanka. Tiedän, että komponenttisijoittelu on hieman kuin palapelin kasaaminen: Pitää vain kokeilla josko palaset loksahtavat kohdalleen. Kysyn kuitenkin: Onko olemassa joitain "nyrkkisääntöjä" tai "kultaisia keskiteitä" jolla saisin paremman lopputuloksen. Luulisi että tästä aiheesta on ihan kirjallisuutta, vaikka pikagooglaaminen antoi laihat tulokset.

Basso on jalo soitin
JPHe
05.03.2012 16:16:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Solex: Olen aloitellut Eaglella harjoittelun piirtämällä uudelleen joitain tunnettujen ja suht. yksinkertaisten pedaalien kytkentäkaavioita.

Minulla on suuria vaikeuksia saada aikaan kohtuullisia piirilevyjen layoutteja. Tarkoitan, että kun rupean siirtelemään komponentteja paikoilleen, tuntuu ylivoimaiselta saada kaikki tinasillat oikeille hyville paikoille. Aina jää jokin
kohta mihin pitäisi vetää hyppylanka. Tiedän, että komponenttisijoittelu on hieman kuin palapelin kasaaminen: Pitää vain kokeilla josko palaset loksahtavat kohdalleen. Kysyn kuitenkin: Onko olemassa joitain "nyrkkisääntöjä" tai "kultaisia keskiteitä" jolla saisin paremman lopputuloksen. Luulisi että tästä aiheesta on ihan kirjallisuutta, vaikka pikagooglaaminen antoi laihat tulokset.

Vältä maasilmukoita ja mielummin hyppylankoja kuin pitkiä ympäri levyä kulkevia vetoja.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti