Muusikoiden.net
10.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Warmoth kauloista?
1
TuomasDC
03.03.2012 23:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjes eli tilasin warmothin kramer tyylisen kaulan vaahtera otelaudalla,olen kuullut että nauhoille pitäisi tehdä jotain ennen käyttöä pitääkö paikkaansa ja mitä haittaa voi olla jos ei tee mitään vaan laittaa suoraan kiinni? kiitos kaikille jotka auttaa

kiriminni
04.03.2012 13:31:16

Ei kai niille mitään tarvi tehdä?Jos niissä on lakka päällä niin se kuluu soittamalla pois.
Paitsi jos tilasit ilman kaulanreikiä niin sitten pitää ne porata.
Muuten pitäisi olla valmis tulille.

What you got is all you need.
TuomasDC
04.03.2012 13:33:51

Ju koko kaula on lakattu ohuella satiini lakalla ja on virittimien reiät

Antti1
04.03.2012 13:34:39

Jos oikein haluaa hifistellä, niin jokainen kaula ja nauhat pitäisi säätää kitaran mukaan. Omat kokemukseni kuitenkin osoittavat, että Warmoth oli onnistunut tekemään täydellistä työtä omien teräsnauhojeni kanssa, eikä minkäänlaista tasaamista tarvinnut tehdä. Saattoi olla mun tuuria, tai saattoi olla valmistajan ammattitaitoa. Mä epäilen jälkimmäistä.

"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
TuomasDC
04.03.2012 14:20:56

Kiitti vastauksist tähän mennes,ja joo omaan sormeen nauhat tuntuvat lähes täydelliseltä eli nauhat hyvin kiinni ja hiottu,mutta ne tuntuvat kun niissäkin ois sellane lakka pinta päällä,normi nauhathan on sellaset liukkaat mutta noi tuntuu silleen ''mattapintaisilta'' niin mietin pitäisikö niille tehdä jotain ennen käyttöä

jaakkor
05.03.2012 08:42:38

Minulla on kokemusta yhdestä Warmothin kaulasta, eikä sille tarvinnut mitään tehdä. tai vähän pyöristin nauhojen päitä. Aavistusen ottivat soittaessa käteen, mutta siis muuten olivat tosi hyvin asennettu

jaakkor
05.03.2012 08:44:47

TuomasDC: Kiitti vastauksist tähän mennes,ja joo omaan sormeen nauhat tuntuvat lähes täydelliseltä eli nauhat hyvin kiinni ja hiottu,mutta ne tuntuvat kun niissäkin ois sellane lakka pinta päällä,normi nauhathan on sellaset liukkaat mutta noi tuntuu silleen ''mattapintaisilta'' niin mietin pitäisikö niille tehdä jotain ennen käyttöä

Hei, tuli mieleen yksi asia jonka olet varmaan jo huomannut. Nauhojen päällä oli minulla ilmeisesti lakkauksen suojaksi laitetut ohuet teipit joita silmä eikä sormi erottanut. Huomasin vasta kun soitin, niin alkoi kuoriutua pois. Ne lähtee kyllä ihan kynnellä raaputtamalla liikkeelle.

TuomasDC
05.03.2012 09:27:42

Jep eiks tää ''teippi'' oookki sellata harmaata mattapintasta ainetta joka tosiaa kynnellä lähtee irti

TuomasDC
05.03.2012 09:35:41

Vai saaks noi lähtee jotenki helpommi et se koko teippi lähtis kerralla eikä tarvis sitä raaputtaa ku siihe jää sitä kuitenki vähän

jaakkor
05.03.2012 09:43:35

TuomasDC: Vai saaks noi lähtee jotenki helpommi et se koko teippi lähtis kerralla eikä tarvis sitä raaputtaa ku siihe jää sitä kuitenki vähän

Joo en itse keksinyt sen muovikalvon irroittamiseen muuta keinoa kuin kielellä raaputin pinnan rikki ja sitten se lähti aika hyvin parissa palassa. Olisi tähän varmasti joku parempikin ratkaisu.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti