Muusikoiden.net
05.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiutin repesi.. voiko korjata??
1
qtm
31.10.2011 21:57:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitoin kitarakamat palstalle, mutta kysytään täältäkin..

Joka tapauksessa nyt tuli tunaroitua aika pahasti. Olin irroittamassa v. -73 Celestionin Greenbackejä vanhasta Vox AC30 kotelosta. Aukaisin mutterit, mutta kaiutin oli edelleen kuin liimattu kotelossa kiinni. Varovasti yritin nitkutella ja nostaa, mutta ei liikkunut mihinkään. Sitten koputtelin kuminuijalla toiselta puolelta etulevyä ja kaiutin alkoi irrota joistakin kohdista. Nostin kaiuttimen sitten irti, mutta yhden ruuvin juuresta se olikin vielä aika tiukasti kiinni. Läksi kuitenkin, mutta kun sain sen käsiini, huomasin, että kartio olikin revennyt ruuvinreiän vierestä. (kuva profiilissa).
Myös se kehys, joka on korkkimaista ainetta irtosi rungosta.

Kysynkin nyt, onko peli menetetty vai vieläkö sen saa korjattua?
Pitäkö antaa jollekin ammattimiehelle vai onnistuuko kotikonstein jotenkin liimata? Millä liimalla?

Toinen kysymys, kuinka estän saman vahingon tuon toisen kaiuttimen kanssa, joka on vielä kotelossa kiinni ? (kuva myös profiilissa)
Vinkkejä irroitukseen??

maza
31.10.2011 22:37:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Greenbackeihin saa kyllä korjaussarjoja. Pitäis itse tehdä yks vastaavanlainen remppa, tosin tässä tapauksessa puhekela on palanut ja siksi edessä on uuden kartion asennus. Sitä en osaa sanoa, paljonko vaikuttaa soundiin jne.

Omani ostin Uraltonesta, mutta en ole ihan varma, saako niitä enää. Katso itse, olen laiska. :)
Pauli Lappalainen
01.11.2011 08:19:06

Tiukkaa sideharsoa ja maitoliimaa, noilla pitäisi tuollainen pikkurepeämä pysyä hallinnassa.

http://www.kiilto.com/attachments/1 … 1/white_papers/KiiltoMaitoliima.pdf

Asettelee palasen mahdollisimman tarkasti kohdalleen, limaa ja harsopalanen vahvikkeeksi.

Lämpöpuhallin maltillisesti saattaa auttaa elementin irroituksessa tai sitten vaan varovasti ja maltilla nitkuttelee irti. Mattoveistäkin voi kokeilla tarttuneen elementin irroitukseen tai puukko, vesuri, kirves........

uusiipe
01.11.2011 12:07:47

Teepussin paperi kanssa sopii vahvikkeeksi. Reunuksen ollessa kyseessä harso ehkä parempi.

Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti