Muusikoiden.net
04.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kysymys inserteistä.
1
Mushmouthedtalk
08.09.2011 16:25:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terrve. Minulla on mikseri jossa ei ole inserttejä kanavissa eikä masterissa. Ajattelin modata ainakin kanaviin insertit. Mihin väliin inserttipiste tulee ja onko sen asentaminen niin yksinkertaista kun toivon eli laitan vaan oikeaan väliin normalisoidun stereo jakin?

Mushmouthedtalk
08.09.2011 16:26:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja vielä jos jollakin olisi joku havainnoillistava kytkentäkaavio tähän niin ois mahtavaa.

Old Joe
08.09.2011 21:31:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mushmouthedtalk: Ja vielä jos jollakin olisi joku havainnoillistava kytkentäkaavio tähän niin ois mahtavaa.

Lueppa tuolta "Pikkumixerin tekeminen itse?" ketjusta. Siellä on useampiakin sovellettavia kaavoja. Periaatehan on kahden kanavan yhteen miksaaminen, eli sovitteet tarvitaan kahdelle kanavalle. Lähtökohdasta riippuen, voidaan päästä pelkästään lisäämällä inserttikanavan komponentit.

Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
basisti1971
08.09.2011 23:47:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.

Mushmouthedtalk: Terrve. Minulla on mikseri jossa ei ole inserttejä kanavissa eikä masterissa. Ajattelin modata ainakin kanaviin insertit. Mihin väliin inserttipiste tulee ja onko sen asentaminen niin yksinkertaista kun toivon eli laitan vaan oikeaan väliin normalisoidun stereo jakin?

Periaatteessa juuri noin yksinkertaista ja joissain halpiksissa toteutettukin "passiivisena", eli signaali tie katkaistaan ensimmäisen gain-stagen jälkeen ja väliin laitetaan ... jotain.

Oikeaoppisesti täytyy impedanssitasoja miettiä, kun ei tietty ole hajuakaan väliinkytkettävästä laitteesta, eli parit OPampit vaatii ainakin. Monet köyhät (ainakin allekirjoittanut ;)) vetää tarvittaessa ring-sendistä puoliksi sisääntyönnetyn plugi piuhan tallentimeen tai monitoritiskiin, jolloin passiivisena ei tule kuin murhetta.

Henk.koht pitäisin inserttien asentamista jälkikäteen turhana puuhana, useimmat kompurat, jotka kai vieläkin yleisimmät inserttiin kytkettävät paavot ovat, voi yhtä hyvin pistää signaalitielle.

T:Samuli

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti