Muusikoiden.net
09.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nimmari lapaan. Lakkaus?
1
Space_Ace
30.06.2011 20:20:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro! Kyselin tua sprayjutussa mutta ei vastausta.. Eli kaveri saa luultavasti hommattua erään paskabändin kitaristin nimmarin mun straton lapaan, ja ajattelin että olis jees jos se siinä pysyisi. Eli millä/miten mun pitäisi lakata se sen jälkeen?

Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
Old Joe
02.07.2011 02:31:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Space_Ace: Moro! Kyselin tua sprayjutussa mutta ei vastausta.. Eli kaveri saa luultavasti hommattua erään paskabändin kitaristin nimmarin mun straton lapaan, ja ajattelin että olis jees jos se siinä pysyisi. Eli millä/miten mun pitäisi lakata se sen jälkeen?

En ole itsekään mikään asiantuntija, mutta kun ei muitakaan vastauksia näy...
Itse laittaisin muovilakkaa. Se ei tietääkseni reagoi, olipa siinä nitroa tai jotakin muuta alla. Tai siis se alla oleva lakka ei reagoi 8-)
Kannattaa varmaan kokeilla ensin vaikka johonkin vähemmän näkyvään kohtaan, esim. lavan reunaan.

Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
Antti1
02.07.2011 10:51:49 (muokattu 02.07.2011 10:52:43)

Mitä sä tarkoitat muovilakalla? Polyuretaania vai jotain muuta? Kyse ei ole siitä lakasta sinänsä, vaan sen liuottimien vahvuudesta ja joskus yleisestä hyvästä tuurista. Päälle aina alempaa kerrosta vastaava, tai miedommalla liuottimella oleva pinta.

E: Niin, eli mikä kitara tää nyt tarkalleen on, joka pitäisi lakata? Se tieto helpottaisi kovasti neuvonantoa.

Osta osta
LaMotta
02.07.2011 19:13:06 (muokattu 03.07.2011 09:54:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisin paremman tiedon puutteessa, että Osmo Color puuvaha ei ainakaan liuota kynän jälkeä pois. Vesiliukoista tussia ei kannata käyttää nimmarin kirjoituksessa :)

"Tarvitseeko meidän todellakin sytyttää kynttilä auringon nähdäksemme?" - Werner von Braun.
rainmaker
03.07.2011 11:27:17

LaMotta: Luulisin paremman tiedon puutteessa, että Osmo Color puuvaha ei ainakaan liuota kynän jälkeä pois. Vesiliukoista tussia ei kannata käyttää nimmarin kirjoituksessa :)

No ei varmaan Osmocolori liuotakaan, mutta eipä se vaha lakkapinnalle tartu.

Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
Antti1
03.07.2011 14:02:13

rainmaker: No ei varmaan Osmocolori liuotakaan, mutta eipä se vaha lakkapinnalle tartu.

Kyllä vaha lakan päälle tarttuu, muttei osmo juurikaan. Sehän on öljyvaha ja tarkoitettu tosiaan paljaalle puupinnalle. Vaha ei muutenkaan ole kovinkaan kestävä ratkaisu tuollaisessa käytössä.

Osta osta
joseplluissans
03.07.2011 16:52:23

Mulla tulis mieleen semmonen, että kuinka kiillotetun lakkapinnan päälle tarttuu uus lakkakerros? Oon nähny tilanteita jossa lakka kuoriutuu ikävästi pois liian sileeltä pinnalta...

Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
Space_Ace
03.07.2011 18:30:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aa, aivan. Kitara on siis Fender Japan Std. Strato vuosilta 87-88.

Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
Antti1
03.07.2011 21:03:30

Space_Ace: Aa, aivan. Kitara on siis Fender Japan Std. Strato vuosilta 87-88.

Tää ei oo ihan 100% varma tieto, mutta käsittääkseni stankussa on polyuretaanilakka. Kannattaa varmistaa tieto joltain F-tietäjältä.

Jos toi kiiltävällä pysyminen huolettaa, niin etukäteen "karhennus" sopivalla hiomapaperilla ja putsaaminen tussia varten. Siihen on sitten hyvä vedellä pintaa jälkeenpäin.

Osta osta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti