Muusikoiden.net
04.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eminence legend-102-A kokemuksia..
1
HansOskar
24.05.2011 23:52:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terse!
Olen rakentelemassa kaijutin lootaa, siis kolmatta sellaista Uraltonen jr nupille.
Kaksi edellistä lootaa on 1X12" tiedoilla, jotka toimii mielestäni hyvin Fenderin straton kanssa.
Ostin tuossa Fenderin Am.deluxe telen SCN-mikeillä, koka ei pelaa, mun haluamalla tavalla 1X12 lootien kanssa, joissa molemmissa on Eminencen elementti, varsinkin Texas heatin kanssa kyseinen tele ei pelaa, joka taas pelaa straton kanssa loistavasti..
Ajattelin rakentaa 2X10" lootan Jensen tyylisillä elementeillä, joissa on napakka saundi, ilman lihavaa tonea.
Jenseneitä ei ole kovin kehuttu nykyään, ja kun kyselin vaihtoehtoja minulle tarjottiin mm. Eminence legend-102-A yhdeksi vaihto ehdoksi.
Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä elementistä!

jkourula
25.05.2011 07:52:05

Itse tein juurikin Uraltone Jr:n kaveriksi kotisoittoon pienen 1x10" kaapin (tai tuo on jo enemmänkin laatikko), johon laitoin tuon Legendin. Hyvin toimii kyllä.

Aluksi bassot tuntuivat heikoilta ja saundi laatikkomaiselta (nämä johtuvat toki suurimmaksi osaksi tuosta kaapista ja siitä, että on vain yksi elementti), mutta joko totuin siihen tai sitten elementti aukesi vähän ja nyt saundi on oikein mukava. Tasapainoinen, lämmin ja vintagehenkinen. Puhtaat toimivat upeasti ja säröpedaalit toimivat myös oikein hyvin. En ole päässyt soittelemaan päätesäröllä niin siitä en osaa sanoa mitään. Uskon, että nuo toimivat loistavasti 2x10" -kaapissa.

HansOskar
25.05.2011 12:25:35

Okei kuulostaa hyvältä.
Toi Am. deluxe tele ei ole ihan perus tele, kun siinä on noi s.cobalt noiseless miki, ja ruusupuu oteleauta, molemmat edellisistä tekiöistä tummentaa saundia, eli mulle käy hyvin jos tone ja basso puoli on niukka...
Lisäksi tuo elementti maksaa puolet Jensenin tai Calestionen vastaavan hinnasta :-)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti