Muusikoiden.net
09.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss bd-2 "outo resonointi" 9V virtalähteellä ??
1
Stone
22.04.2011 12:03:36 (muokattu 22.04.2011 12:12:19)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyyköhän täältä ketään gurua ratkomaan tätä ongelmaa? Olen itse käyttänyt melkoisesti aikaa erinäisiin kokeiluihin tuloksetta.

Ongelma:
Minulla on Boss bd-2 (monte allums blues stack mod), joka toimii hyvin patterilla, mutta ei 9V virtalähteellä. 9V virtalähdettä käytettäessä pedaali resonoi epämielyttävästi (joka kuitenkin sammuu ns. taustalle) kieliä pikatessa. Se toimi edellisellä omistajalla moitteetta ja muuta ei ole syytä olettaakkaan (olisiko postin kuljetuksessa jotain vaurioitunut). Resonointi muistuttaa rikkinäistä kaiutinta tai sellaista sähköhäiriö rätinää lähinnä. Olen syöttänyt virtaa virtalähteellä dc jakista sekä kokeilun vuoksi patteriliitännän kautta ja tulos on sama. Sisältäpäin katsottuna piuohoitukset näyttävät olevan ok, mutta en minä kyllä niistä mitään ymmärrä. Mikäli virtalähteellä syöttää virtaa esim. 6-7 V, niin silloin pedaali toimii hyvin. Huomioitavaa myös, että kun 9 V syöttää virtalähteellä ledi palaa sikakirkkaasti vaan samaa ei tee uudella 9V paristolla (ledi inhimillinen) ja pedaali toimii hyvin. 9V virtalähteet ovat olleet MV yleismuuntaja (tällä voi voltit asettaa 6V jolloin toimii), 1-spot 9V sekä Mascot 9V reguloitu. Huomioitavaa myös, että ko. virtalähteillä oma tubescreamer pelaa mainiosti.
Kova pähkinä purtavaksi??

Onkos tämä joku muuntajan yhteensopivuus ongelma vai mikä? Bossin oma virtalähde on vielä testaamatta (jollaista en omista). Enkä oikein usko, että vika olisi vahvistinpuolellakaan, koska tubescreamer pelittää moitteetta.

"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." -Keith Richards
jkourula
05.05.2011 21:12:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo häiriö kuulostaisi vähän väärin biasoidulta transistorilta. Kaikki viittaisi siis siihen, että virtalähde puskee liikaa jännitettä. Mutta jos olet kokeillut usealla, niin en sitten tiedä mikä voi mättää.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti