Muusikoiden.net
04.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: putkibusiness ja vaadittu pätevyys elinkeinon harjoittajalta?
1
Vapour
04.04.2011 18:21:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hola.

Käsittääkseni kuka tahansa voi tehdä ja laillisesti kaupata kaiken maailman pienijännitteisiä pedaaleja ja purnukoita. Mutta entäs vahvarit?

Onko yrittäjälle, joka tekee/aikoo tehdä putkivahvareita ja muita vastaavia laitteita jotain virallista muodollista pätevyysvaatimusta? Vai riittääkö, että itse laitteet ovat määräysten ja asetusten mukaiset?

Tällä hetkellä asia on minulle toki vain kuriositeetti, mutta mielessäni olen kehitellyt paria ideaa, jotka olisivat (toimiessaan) oikeasti kaupallisesti varsin hyödynnettäviä. Ja toki varsin mainioita lisäyksiä suondinmuokkaukseen myös äänenlaadullisella puolella.

If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
mopar
04.04.2011 18:56:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hola hola

Tommosta pörinää oli TUKESin sivuilla. En tiä onko näistä apuja....

Vaatiiko sähkölaitteiden valmistus urakointioikeuksia?
Sähkölaitteiden valmistus ei vaadi minkäänlaista urakointioikeutta, mutta niiden takuu- tms. huolto- ja korjaustoiminta edellyttää. Valmistajan pitää erikseen varmistaa, että laitemalli täyttää sekä sähköturvallisuus- että sähkömagneettisen yhteensopivuuden vaatimukset. Sarjatuotanto edellyttää sellaisen valmistuksen laadunvarmistuksen (kirjallinen ohje), että jokainen valmistettu laiteyksilö täyttää vaatimukset.

Laitteessa tulee olla CE-merkki osoituksena laitetta koskevien direktiivien vaatimuksenmukaisuudesta. Merkkiin liittyen valmistaja laatii kirjallisen vaatimustenmukaisuusvakuutuksen, jossa laite, sen valmistaja ja varmistuksessa käytetyt standardit tai muut asiakirjat on mainittu.
Lähetämme pyynnöstä mallin vaatimuksenmukaisuusvakuutuksesta, puhelin 010 6052 571.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti