Muusikoiden.net
03.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkista Peavey 6505
1
mikanu_666
28.12.2010 11:37:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin/ostan käytetyn Peavey 6505 ja siihen pitäisi putket vaihtaa (kolme vuotta vanha peli ja alkuperäiset putket kiinni). Laitteeseen kuuluu 5 x 12AX7 (etuaste) ja 4 x 6L6GC (pääteaste). Onko tuon koodinimen jälkeisillä numeroilla/kirjaimilla väliä, eli sopiiko tuohon esim. 12AX7C etuasteeseen ja 6L6GC-STR440 pääteasteeseen? Ja mitä nämä tarkoittavat, siis tuo C tuossa etuasteen lopussa ja STR440 pääteasteeen lopussa? Ehkä vähän palikka kysymys, mutta olen aika palikka näissä asioissa, että jos joku fiksumpi voisi vähän valaista asiaa minulle, kiitos.

blaekie
28.12.2010 12:11:09 (muokattu 28.12.2010 12:13:30)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikanu_666: Ostin/ostan käytetyn Peavey 6505 ja siihen pitäisi putket vaihtaa (kolme vuotta vanha peli ja alkuperäiset putket kiinni). Laitteeseen kuuluu 5 x 12AX7 (etuaste) ja 4 x 6L6GC (pääteaste). Onko tuon koodinimen jälkeisillä numeroilla/kirjaimilla väliä, eli sopiiko tuohon esim. 12AX7C etuasteeseen ja 6L6GC-STR440 pääteasteeseen? Ja mitä nämä tarkoittavat, siis tuo C tuossa etuasteen lopussa ja STR440 pääteasteeen lopussa? Ehkä vähän palikka kysymys, mutta olen aika palikka näissä asioissa, että jos joku fiksumpi voisi vähän valaista asiaa minulle, kiitos.

Kyllä sopii molemmat.

Noi merkinnät on sitten niin valmistajakohtaisia kuin olla voi.
Ei kait se C merkkaa tuossa tapauksessa muuta kuin että sen kiinassa tehty 12AX7.
6L6GC-STR440 :ssa taas on vissiinkin kestävämpi rakenne, (Paksumpi lasi, sun muuta tukevuutta elementeissä) ja riippuen valmistajasta tuollaisen "STR" putken pitäisi vastata 70 luvun Sylvanian 6L6GC-STR putkea joka "speksattu" samanajan Mesaan ja Fenderiin.

Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
mikanu_666
28.12.2010 13:33:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Kiitoksia :)

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti