Muusikoiden.net
08.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lespan rakentaminen
1
Smoked
14.12.2010 15:40:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä jo näin hyvissä ajoin suunnittelen seuraavaa rakennusprojektia eli les paulia. Tarkoitus olisi tämä rakentaa ensi kesänä, joten sinäänsä ei vielä ole kiire :D

Eli olen kyllä jo yhden kitaran itse rakentanut. Stratocaster on kyseessä, mutta tuolloin en rakentanut itse kaulaa vaan ostin valmiin. Nyt siis jo hieman kokeneempana lähinnä mietin että onko tuo kaulan rakentaminen miten suuri operaatio? Rahallisesti ei luulisi olevan juurikaan kalliimpaa kuin valmiin ostaminen. Ja lespassahan on perinteisesti liimakaula, josta ei myöskään ole kokemusta, koska strato oli pulttikaulainen.

Toinen juttu on se että tuon straton rakensin koulussa, jossa oli kaikki tarpeelliset ja tarpeettomat työvälineet käytössä. Nyt kuitenkin olen ajatellut että voisin lespan rakentaa ihan kotona ulkoverstaassa. Vielä ei ole työvälineitä hankittu, joten mitä olisi hyvä olla jos ajatellaan että kaulankin siis rakentaisi itse?

Eniten siis kaipaisin tietoa tuon liimakaulan rakentamisesta ja siitä miten se loppujenlopuksi tuohon bodyyn kiinnittyy? Kun ei hirveästi löydy tarkkaa tietoa asiasta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti