Muusikoiden.net
09.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Umpinainen kitarakaappi
1
bytheway
14.12.2010 12:41:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen yrittänyt jo asiaan perehtyä, mutta olisin kuitenkin vielä varmistanut muutaman asian..

Suljettua koteloratkaisua olen siis rakentamassa ja lähinnä nyt askarruttaa tuon kotelon tiiveys.

Eikö paineen tarvitse purkautua ulos mistään?
Vaikuttaako umpinainen rakenne elementin valintaan?
Ajattelin laittaa celestion V30:sen..

Monet projektit, joista olen lukenut ovat olleet sellaisia, että kaapin etulevyssä on "reflexi" aukot.

kulmahiomakone
14.12.2010 18:33:56

bytheway: Eikö paineen tarvitse purkautua ulos mistään?

Suljetussa kotelossa on vähän niin kuin ideana se, että kotelo toimii ilmajousena, joka rajoittaa kartion värähtelyä. Tiiviys on sen puolesta melko oleellista.

Vaikuttaako umpinainen rakenne elementin valintaan?

Toiset kaiutin elementit sopivat umpinaisiin koteloihin paremmin kuin toiset, toiset taas paremmin avoimiin. V30 toimii mielestäni hyvin suljetussa kotelossa

Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
bytheway
15.12.2010 07:05:41

kulmahiomakone: Suljetussa kotelossa on vähän niin kuin ideana se, että kotelo toimii ilmajousena, joka rajoittaa kartion värähtelyä. Tiiviys on sen puolesta melko oleellista.

tuo selvensi asiaa...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti