Muusikoiden.net
08.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: F-Spaced ja normimikki, onko suurta eroa.
1
jniska
13.12.2010 11:18:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin tilaamassa EVH Humbuckeria uuteen Charvel San Dimas skittaan, mutta asiaan tulikin mutkia. Tuo EVH humbucker ei ole F-spaced, ja taas mittausteni mukaan tuossa Charvelissa pitäisi olla F-Spaced mikki.

Linkki EVH-mikkiin
http://www.thomann.de/fi/evh_frankenstein_humbucker.htm.

Kysymys: voinko laittaa tuon EVH mikin Charveliini vai ei.

Laiha Lissu oli paras.
kbrown
13.12.2010 11:52:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Olin tilaamassa EVH Humbuckeria uuteen Charvel San Dimas skittaan, mutta asiaan tulikin mutkia. Tuo EVH humbucker ei ole F-spaced, ja taas mittausteni mukaan tuossa Charvelissa pitäisi olla F-Spaced mikki.

Linkki EVH-mikkiin
http://www.thomann.de/fi/evh_frankenstein_humbucker.htm.

Kysymys: voinko laittaa tuon EVH mikin Charveliini vai ei.

Henkilokohtaista kokemusta mulla ei ole, mutta etsiskelin infoa samasta aiheesta vahan aika sitten, kun aikeina oli vaihtaa Ibanez RG550:n mikit. www.jemsite.com:n forumilta loysin muutaman threadin aiheesta ja sellainen mielikuva mulle jai, etta ero ei ole suuri ja tuskin korvin kuultavissa.

-- // K
Decadetroll
13.12.2010 12:12:52

Joo, kyllä voi pistää F-spaced mikin normimikin tilalle ja normimikin F-spaced tilalle.. Enimmäkseen vaan ulkonäöllinen kysymys.

"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
jniska
13.12.2010 13:14:13

Originaalihan tuossa Charvelissa on tallassa SD TB-4 eli trembucker-versio = f-spaced.

Laiha Lissu oli paras.
fox
13.12.2010 14:11:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Joo, kyllä voi pistää F-spaced mikin normimikin tilalle ja normimikin F-spaced tilalle.. Enimmäkseen vaan ulkonäöllinen kysymys.

Oikeastaan tosiaan se "suurin haitta" on siinä, etteivät kielet mene "nätisti naparuuvien päältä", kyllä siinä ulkoreunallakin sitä flux fieldiä eli magneettikenttää on. sen voi ihan kiistattomasti vaikka todistaa laittamalla valkosen paperin mikin päälle ja ripottelemalla vaikka viilajauhoa paperille.. =)

Mitä sitten tulee säädettäviin napapaloihin, edesauttaahan ne jossain määrin kielten välisen balanssin hienosäätöä, mutta kuinkahan moni on niitä säädellyt oikein useamminkin.. ;)
"For cosmetic reasons, and hey, salespeople must have somethin' to brag!" sanoi Seth Lover yhessä kirjassa noitten pohjoiskelan napapalojen merkitystä noin yleisellä tasolla... =)

welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kbrown
13.12.2010 15:29:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun tee-se-itse-palapelikitaran talla on useamman millin pieleen asennettu ja kielet ei todellakaan mene napapalojen yli. Silti toimii ihan moitteetta...

-- // K
Decadetroll
13.12.2010 22:33:49

fox: Oikeastaan tosiaan se "suurin haitta" on siinä, etteivät kielet mene "nätisti naparuuvien päältä", kyllä siinä ulkoreunallakin sitä flux fieldiä eli magneettikenttää on. sen voi ihan kiistattomasti vaikka todistaa laittamalla valkosen paperin mikin päälle ja ripottelemalla vaikka viilajauhoa paperille.. =)

Kettu-setä pistää jälleen asiallista kommenttia.
Tämä (kielten meno naparuuvien päältä tai niitten ohi) on juurikin se juttu mitä meinasin tuolla ulkonäkökyssärillä.

"vedän tähän häröön taustaan jotain häröä lirutusta ja trillejä ja pari norsun ääntä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti