Muusikoiden.net
10.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nailon kielisen akustisen muovi/luu tallan pohjan hiominen.
1
HansOskar
08.12.2010 23:02:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tere
Mul on Yamahan CG 151S Kitara. Olen vääntämässä siihen muovitallan tilalle luu tallaa, ja huomasin et vaon pohja on aika epätasainen, eli tallan pohja osa ei ota kokomatkalta vaon pohjaan kiinni.
Onko se paha ongelma?
Ajattelen maalaisjärjellä, et mitä "tiiviimmin" talla on kiinni vaossa, sitä paremmin värähtely, tässä tapuksessa ääni liikkuu kaikukoppaan.
No, millä pirulla yritän nylvää vaon pohjaa tasaiseksi, selkä sahalla?
Vai onko se riittävä juttu kun tallan sivut ovat tiiviisti kiinni talla vaossa?

T:Epätietoinen timpuri.

kbrown
09.12.2010 03:41:04
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siihen en osaa ottaa kantaa, onko tuo ongelma vai ei ja kannattaako sitä työstää. Työstämiseen ehdottaisin kuitenkin jotakin pikkujyrsintä. Dremeliin liitettävää jyrsintelinettä esim: http://www.mytoolstore.com/dremel/335.jpg

-- // K
Anders L
09.12.2010 07:56:23

moi,

tavalla tai toisella olis hyvä saada tallaluunpohja istumaan uranpohjaa vasten. Aina välill huoltokitaroissa ilmenee samoja ongelmia, ja silloin käytän jyrsintä ja suoristan pohjan sillä.

--------------
Anders
uudetlaulut.blogspot.com

HansOskar
09.12.2010 17:42:47

Kiitoksia!

Mulla on paljon roheempia jyrsijöitä.

Jospa menisin kysyyn Ikaalisten soitinrakennus-linjalta, jos sieltä joku tekis sen oppilas töinä...

Muuki
10.12.2010 08:38:59

Lainaan sen verran ketjua että laitan omaa mietintäänikin tähän.

Mulla oli kans mielessä pientä hiontaa, Yamaha CG101 -naekkarin tallaluuta nimittäin (tässäkin tapauksessa muovia). Yks päivä sitä fiilasinkin, mutta päädyin huomaamaan että vaikka ottaisin puolet siitä alasatulasta pois, kielet jäis edelleen pirun korkealle.

Ropleema on siis siinä, että itse talla on jo niin korkealla, että vaikkei olisi alasatulaa ollenkaan (tätäkin kokeiltu, pöljänä poikana jätin päiväksi noin ja yks kieli oli jo rullannut itsensä hengiltä), ei ois minun makuun vieläkään sopiva. Onko tullut vastaavaa kokemusta kellään? Tallan vaihtoon en kyllä ala, ennemmin myyn koko rotiskon. Ei oikein viittis alkaa niinkään suureen prosessiin kun uran ja tallan hionta. Liekkö ne vaihtoehdot sitten siinä :/

Eio
kbrown
10.12.2010 12:37:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laita siihen Floyd Rose :D Hih... sori :P

-- // K
friikki
17.12.2010 02:50:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No olisko tästä apuja?

http://www.stewmac.com/shop/Tools/S … for_Bridges/Saddle_Routing_Jig.html

Pääasia että pojat viihtyy ja tytöillä on hauskaa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti