Muusikoiden.net
03.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vaahtera otelauta
1
1275 A+
06.11.2010 10:09:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistan lukeneeni palstalta vaahtera otelaudan lakkauksesta, mutta nyt ei löydy, joten kysytään uudestaan. Oletteko lakanneet otelaudan ennen vai jälkeen nauhojen asennuksen. Hyvät ja huonot puolet työjärjestyksestä.
Muistaisin et on suositeltu lakata nauhat paikoillaan??.

MPU
06.11.2010 10:38:38

Yleensä ilmeisesti lakataan nauhojen laiton jälkeen. Sit vaan nauhojen päältä lakka pois (lähtee aika hyvin nauhojen hionnan aikana joka tapauksessa) ja homma on valmis.
Marko

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
kato
06.11.2010 11:00:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä olen lakannut ennen nauhojen laittoa, mutta nauha-urat kannattaa käydä
läpi ennen nauhojen laitton.
Jos lakkakerroksesta tulee paksun, niin lakka sattaa halkeilla nauhoittaessa.

MPU
06.11.2010 14:25:22

Miten olet estänyt lakan hionnan pihki kun hiot nauhan päitä? Mulla syy lakkaamiseen nauhoituksen ja päiden hionnan jälkeen on just tuo nauhan päiden viistoaminen ja muotoilu. Mulla ainakin menee lakka puhki jos lakkauksen jälkeen suoritan ko. toimia. Paksumpi, kovempi lakka tietysti auttaisi.
Marko

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
kato
06.11.2010 15:14:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Miten olet estänyt lakan hionnan pihki kun hiot nauhan päitä? Mulla syy lakkaamiseen nauhoituksen ja päiden hionnan jälkeen on just tuo nauhan päiden viistoaminen ja muotoilu. Mulla ainakin menee lakka puhki jos lakkauksen jälkeen suoritan ko. toimia. Paksumpi, kovempi lakka tietysti auttaisi.
Marko

Maalarin teipillä välit umpeen ja on olemassa peltinen sabluuna joka laitetaan hiottavan nauhan kohdalle.
Ennen nauhan asennusta muotoilen nauhan päät ja viimeistelen asennuksen jälkeen.

Raist
07.11.2010 00:59:18

Näyttää myös jotkut rakentajat mm. sevenstring.orgissa teippaavan nauhat tarkasti peittoon ennen lakkausta ja poistavan teipin jälkeenpäin, pystyy varmaan välityöstöjäkin tekemään helpommin.

samipa
07.11.2010 09:12:15 (muokattu 07.11.2010 09:13:13)

Vinkki vitonen:

Itse olen kierrättänyt / löytänyt uusiokäyttöä vanhojen tietokoneen levykkeiden metallisille osille eli tuo vanhoissa disketeissä oleva metallinen lätyskä (se liikkuva suoja siinä disketin päällä, joka liikku :) ) on käytännöllinen hionnoissa, koska se on erityisen ohut ja ei siis estä hiomista läheltä, mutta antaa metallisena hyvän suojan hiottavan kohdan ympärille. Tuohon lätyskään on melko helppo tehdä eri kokoisia aukkoja eri tarkoituksia varten eli ihan veitsellä itse leikannut ja juuri nauhojen kanssa touhutessa aika käytännöllinen. Etuna myös se, että mekein jokaisesta kodista löytyy moisia, jos ei vielä ole ehtinyt siivoamaan niitä kaikkia vanhoja ja tärkeitä tietoja levykkeiden mukana roskiin.

-Sami

Murgo
07.11.2010 10:39:34 (muokattu 07.11.2010 10:40:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Raist: Näyttää myös jotkut rakentajat mm. sevenstring.orgissa teippaavan nauhat tarkasti peittoon ennen lakkausta ja poistavan teipin jälkeenpäin, pystyy varmaan välityöstöjäkin tekemään helpommin.

Noin tein aikoinani harley Bentonin lakkauksen yhteydessä. Sähköteippi osoittautui hyväksi materiaaliksi, joustavana se muotoutuu helposti nauhan mukaan, teippi kiinnin nauhaan, painetaan kynnellä reunoja myöten kiinni ja leikataan skalpellilla tai mattoveitsellä ylimääräinen pois. Yhdestä teipinpätkästä saa aina kahdelle nauhall kun laittaa teipin niin että nauha jää teipin reunalle.

loppujen lopuksi ei läheskään niin työlästä kuin äkkiä luulisi, ei tainnut mennä kuin parikymmentä minuuttia kaikkien nauhojen teippaamisessa.

Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti